"לדבר על זה"

פרק ב': מה עובר על הורים לילד עם הפרעת קשב וריכוז?

ההורים תפקידם ללמד את הילד להסתדר עם דרישות הסביבה, ואילו ההפרעה גורמת לילד להתרכז בעצמו, ולא להסתדר עם העולם. מה עובר על הורים אלו? • צפו • פרק שני (חינוך ילדים)

(צילום תמונת אילוסטרציה: דוד כהן/פלאש 90 • מנהל אולפן: אריאל ליבא)

אולפן כיכר השבת בתכנית נוספת של - "לדבר על זה", בהגשת חיים דיין ממכון הקשב. ואריאל שטיין מהחטיבה הפסיכיאטרית "שיבא תל-השומר", שישוחחו על מבחר סוגיות פסיכולוגיות וחברתיות.

בפרק השני של "לדבר על זה":

הפרעת קשב מאתגרת אותנו כהורים. ההורים תפקידם ללמד את הילד להסתדר עם דרישות הסביבה, ואילו ההפרעה גורמת לילד להתרכז בעצמו, על חשבון תשומת הלב למה שצריך לעשות כדי להסתדר עם העולם.

פעמים רבות מצב זה יכול לגרום למשחקי חתול-עכבר, בין ההורים לילדים. ההורים נדחקים להיות אחראיים על הנכחת "הריבוע" שמסמל את היסוד המארגן והמגביל של החיים: משמעת, גבולות, סדר, עקביות וכל מה ש"צריך". הילד לעומת זאת עלול להתבצר בתפקיד ה"העגול" של חיפוש אחר חופש, עצמאות, בדיקת גבולות, וכל מה שהוא "רוצה".

כאשר ההורה לוקח אחריות על תפקידיו של הילד, הילד עלול להרגיש שהוא לא צריך לדאוג לתפקידים אלה, כי ההורה דואג להם. כך יוצא שרצון טוב לעזור יוצר בעיה, שניסיון להציב גבולות – מטפח אצל הילד חוסר אחריות.

בפרק שלפניכם נציע מודל שיכול לשמש לכם כמצפן לזהות אלו דפוסי הורות מאפיינים אתכם בעבודה עם ילד שיש לו הפרעת קשב (ולא רק...)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר