לא מה שחשבתם: המדע גילה למה נשים טובות יותר מגברים

על פי רוב, נשים נוטות לפעול מהרגש. לכן, זה די מתבקש שהן נדיבות יותר מגברים, לכאורה. אך מחקר אחד טורף את הקלפים ומנפק לנו סיבה אחרת לעובדה שהן מעניקות יותר (MEN)

(צילום: Sean Kowal on Unsplash)

מחקרים מצאו כי נשים נוטות להיות אלטרואיסטיות ונדיבות יותר מגברים. אבל עד לאחרונה, הסיבה היתה די ברורה: הן מתעסקות יותר ברגשות, פועלות על פי אינסטינקטים ובהתאם ללב שמכוון אותן, בשונה מגברים, שעל פי רוב, הצד הרגשי אצלם מפותח פחות והתנהלותם בחיים כפופה לשכל הישר ולהגיון.

אבל כעת, מחקר חדש יחסית, שפורסם בכתב העת "Nature Human Behavior", טורף את הקלפים ומוכיח לנו שדי שגינו בחשיבתנו עד כה ומראה שהמוח הנשי מגיב באופן שונה לתהליך קבלת ההחלטות הנדיב, מאשר המוח הגברי, עקב סיבה די מופרכת.

החוקרים ביקשו מ-40 מבוגרים לקחת חלק בניסויים של דימות מוחי (תחום המשתמש בכלים ובטכנולוגיות ליצירת הדמיה של המבנה, התפקוד והרכבו הכימי של המוח, זאת לצורך אבחון מחלות, או לצורכי מחקר, כמו במקרה דנן) שבהם הם הוצרכו לקבל החלטות לגבי שיתוף כסף עם אחרים או שמירה עליו לעצמם.

הממצאים שלהם העלו כי התנהגות פרו-חברתית (כלומר, נדיבה) עוררה רצון חזק יותר לנתינה אצל נשים, מאשר בקרב הגברים. מעניין, מערכות הגמול הגבריות הגיבו חזק יותר להתנהגות אנוכית.

האם זה אומר שנשים נולדות יותר נדיבות מאשר גברים? לא כך, אומרים החוקרים.

המחבר הראשי של המחקר, ד"ר אלכסנדר סוצ'ק, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת ציריך, הסביר כי מערכות הגמול במוחנו קשורות מאוד ללמידה.

מחקרים קודמים הראו כי בנות נוטות לזכות לשבחים על התנהגות שקשורה בעזרה מרצון לזולת, יותר מאשר בנים. תרגום: על ידי מתן יחס שונה לבנים ובנות מגיל צעיר, בנות מצפות לקבל פרסים עבור התנהגות נדיבה.

"הסטריאוטיפים האלה עשויים לתפקד כנבואות שמגשימות את עצמן ומייצרים את ההבדלים בין המינים שהם מתיימרים לתאר", אמר סוצ'ק. "ההבדלים במוח עשויים להיות תוצאה של הפנמת הציפיות התרבותיות הללו".

אז מה דעתכם להתחיל ללמד, הן בנות והן בנים, להיות קצת יותר חביבים? כן, בבקשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר