עבירה פלילית

מפיצי נפצים? העונש: מאסר ו-29,200 ש"ח

ימי הפורים מתקרבים והאמונים על אכיפת החוק יוצאים למבצע אכיפה נגד מוכרי ומחזיקי הנפצים תחת הכותרת "אל תסכנו ולא תסתכנו", ומאיימים בעונשים כבדים (חדשות בארץ)

נפצים (צילום: שאטרסטוק)

לקראת חג הפורים המתקרב, ומתוך מטרה למגר את השימוש בנפצים המסכנים חיי אדם, יוצאים במשרד הכלכלה והתעשייה, בשיתוף עם משטרת ישראל והרשויות המקומיות במבצע אכיפה מוגבר.

המבצע החל השבוע ויימשך עד לימי חג הפורים. במהלך המבצע יפקדו מפקחי מינהל אכיפה מסחר ומדידה עשרות יישובים בכל רחבי הארץ, ממטולה ועד אילת, ויחרימו מגוון צעצועים מסוכנים ובכללם: אקדחים, נפצים, זיקוקים, חזיזים, רובי איירוסופט, רובים ואקדחים מסוגים שונים, צעצועים הדומים לנשק אמיתי, טילים, כדורי נפץ, אבקות שריפה, זיקוקי דינור ומיכלי אירוסוליים (תרסיסי שלג, פתיתים וחוטים).

תלמידי בית ספר, ילדים ונוער, אינם מודעים לסכנות הרבות כאשר הם משחקים עם הצעצועים המסוכנים ולסכנות בשימוש בהם, אשר יכולים לגרום לנזקים גופניים חמורים ביותר ובלתי הפיכים להם ולסביבה, כמו כן עלולים לגרום לשריפות ובהלה ורעש בלתי סביר,

זאת, בנוסף על הפצעים, הצלקות, קטיעת אצבעות, פגיעה בעיניים וכוויות חמורות הנגרמים מכל אלה.

יו"ר הועדה הבין משרדית לצעצועים מסוכנים נאוה זקן, "מזהירה את בעלי העסקים המפיצים צעצועים מסוכנים אלו, ומבקשת להדגיש כי ייצור, ייבוא, מכירה והחזקה של צעצוע מסוכן במסגרת עסק מהווים עבירה פלילית כאשר העונש המרבי שעשוי בית המשפט לפסוק במקרים אלו מגיע עד שנת מאסר וקנס עונשי של עד 29,200 ₪.

"על כן, ברצוני להביא לידיעת הסוחרים ברשתות השיווק, ובחנויות הצעצועים, כי כל המשתמש, או מוכר או מחזיק צעצועים מסוכנים, עלול להיענש בקנסות כבדים. אל תגידו 'לא ידענו'".

היא הוסיפה כי "מינהל אכיפה מסחר ומדידה ימשיך ויערוך ביקורות ברחבי הארץ, כנגד מפרי החוק יוגשו כתבי אישום וימוצה עימם הדין בבתי המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר