המחאה עזרה

מד"א תכנן לצמצם את פעילותו ביו"ש - ונסוג

במד"א איימו לצמצם פעילות ביו"ש, כולל בעיר החרדית ביתר עילית, בשל מחלוקת תקציבית. מחאת ראשי מועצת יש"ע והתערבות סגן שר הבריאות הביאו להקפאת ההחלטה (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: מד"א)

במד"א איימו לצמצם מחר (חמישי) את הפעילות ביהודה ושומרון. ברגע האחרון, בעקבות התערבותו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ומחאת ראשי רשויות, קיבלו הערב מנהלי המרחבים במד"א הודעה על הקפאת המהלך.

את ההנחיה הקודמת על צמצום הפעילות הוציאו במד"א עקב אי העברת תקציב לארגון, כאשר לטענת גורמים במשרד הבריאות הסיבה לכך נעוצה בעובדה שלא הוגשה השנה בקשה לקבלת התקצוב הייעודי עבור הפעילות ביהודה ושומרון.

על פי המסמך ששלחו במד"א למשרד הבריאות, מספר נקודות ברחבי יו"ש יסגרו לחלוטין, ובמקומות אחרים, ביניהם גם בעיר החרדית ביתר עילית ובישוב גבעת זאב, יצמצמו משמעותית את היקף הפעילות.

מוקדם יותר היום, שיגרו ראשי הרשויות במועצת יש"ע מכתב למנכ"ל מד"א אלי בין בבקשה לדחות את ההחלטה. "במידה ומהלך זה יתרחש, אנו נגיע למצב בו אזורים נרחבים במרחב יישארו ללא מתן מענה ראוי לרפואת חירום".

ראש הרשויות התריעו כי "זמן התגובה לפינוי חולים ונפגעים בתאונות או באירועי טרור עשוי להתארך ולא יינתן מענה הולם לנפגעים. מדובר בהחלטה בעלת סיכון גבוה העלולה, חלילה, להביא לאובדן חיי אדם".

"כנציגי התושבים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, אנו דורשים מכם לא לאפשר את סגירת וצמצום התחנות ולדחות את ביצוע ההחלטה עד לאחר הקמת הממשלה החדשה", הוסיפו. "חיי אדם עומדים על פרק. נבקשכם לשקול החלטה זו מחדש".

יעקב ליצמן (צילום: פלאש 90)

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן התערב אף הוא בנושא ושיגר מכתב למד"א בבקשה לדחות בשבועיים את ביצוע המהלך הדרסטי של סגירת וצמצום פעילותם ביו"ש, כאשר בתמורה, הבטיח לקיים בשבוע הקרוב דיון בנושא עם משרד האוצר כדי להשיג את התקציב הנדרש לפעילות.

כאמור, במכתב שנשלח לראשי המרחבים נכתב על הקפאת ההחלט. "מתוך הערכה לפעילותו המתמשכת של סגן השר למען תושבי ישראל ובמטרה לאפשר את קיום הדיון כאמור, יכבד המנכ"ל את הבקשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר