תרופת סבתא: 4 יתרונות שיש לבילוי עם סבא וסבתא

על פי מחקר מ-2015 ממכללת בוסטון, קשר רגשי חיובי בין סבים ונכדים מחסן נגד סימפטומים של דיכאון, ועוד 3 יתרונות מובהקים שיש לעניין (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

אנחנו חושבים הרבה על הגדרת גבולות בריאים עם סבא וסבתא. אך מחקר חדש מגלה כי ילדים המבלים זמן רב יותר עם סביהם וסבתותיהם, מזדקנים בהמשך החיים פחות מהר ומכילים יותר את הזקנה, באופן כללי.

באופן מעניין, אומרים החוקרים, נשים במיוחד "נטו לראות את ההזדקנות שלהן בצורה חיובית יותר".

מה עוד יוצא לילדים מהאהבה הבין דורית הזו? המשיכו לקרוא ולאחר מכן התקשרו לסבתוש להזמין אותה לנסיעה הקרובה לגן החיות.

הקלה על חרדת ההפרדה: "הבית של סבתא וסבא הוא המקום המושלם להתחיל להראות לילדים שלכם שהם אהובים, בטוחים ומוגנים בבתים אחרים", כותבת היילי בורס ב"הורות". "הילדים שלכם צריכים לראות איך עובדות משפחות אחרות, איך מערכות יחסים אחרות מצליחות ואיך בתים אחרים יכולים להיות בטוחים ואוהבים גם כן".

הגברת האושר: בשני הצדדים: על פי מחקר מ-2015 ממכללת בוסטון, קשר רגשי חיובי בין סבים ונכדים מחסן נגד סימפטומים של דיכאון. כפי שסוציולוגית המחקר הראשית, שרה מורמן, אמרה: "לסבים יש שפע של ניסיון - הם יספרו סיפורים על חייהם וכיצד הדברים פעלו כשהיו צעירים וכאשר הילדים יהיו מבוגרים, הם יוכלו למקסם את השיעורים האלה".

שיפור התנהגות הילדים: מחקר של אוניברסיטת אוקספורד מצא קשר ישיר בין מעורבות סבתאית והתנהגות חברתית חיובית אצל ילדים: "לילדים עם רמה גבוהה של מעורבות סבתאית, היו פחות בעיות רגשיות והתנהגותיות".

תוספת רשתות בטחון לבריאות הנפש: כאשר הילדים מתמודדים עם קשיים של הצקה בשל הורים שמתגרשים, סבים וסבתות מספקים אהבה ללא תנאי עקבי. מחקר מאוקספורד הראה כי "מעורבותם של הסבים קשורה בקשר הדוק לקשיי הסתגלות מופחתים בקרב מתבגרים ממשפחות גרושות או מנותקות".

המחקר של מכללת בוסטון גילה כי "זיקה לסבא קשורה בסימפטומים דיכאוניים פחותים, במיוחד כאשר מגיע הנכד מהבית החד-הורי או מהבית החורג", מסבירה הפסיכולוגית החברתית, סוזן ניומן: "הסבים מהווים שמיכה ביטחונית, יש מישהו שהם סומכים עליו ויודעים שהוא תמיד בצד שלהם, זה יתרון נפשי עצום לילד ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר