חדשות בריאות

מה מחפש השף מאיר אדוני במח' דיאליזה?

יוזמה ייחודית של עמותת 'תקווה ומרפא' מביאה את השפים היוקרתיים בארץ מדי שבוע לשעת איכות עם ילדי הדיאליזה, שהופכים אט אט לשפים קטנים וישיקו ספר מתכונים (צרכנות)

מאיר אדוני ב'שערי צדק' (צילום: תקוה ומרפא)

חטיפים מלוחים, פיצה ושוקולד, המבורגר וצ'יפס: כל אלה הם חלק מהתפריט של הילד הממוצע, אם נרצה ואם לא. אבל כאשר מדובר בילדים חולי כליות המאכלים הללו עלולים להחמיר את מצבם, עד כדי סכנת חיים.

הורים לילדים שמאושפזים במחלקות נפרולוגיות מתקשים לספק לילדיהם תפריט שיהיה גם נכון רפואית, וגם טעים יותר מעוף מכובס ופיצה בלי גבינה צהובה. 'תקוה ומרפא' יחד עם צוות שערי צדק זיהו את המצוקה, והחליטו ליזום מהלך מיוחד במינו: סדנאות בישול, אשר יקנו לילדים הרגלים וכלים לצריכת והכנת אוכל בריא וטעים.

'תקווה ומרפא' המאמצת את מחלקות הדיאליזה לילדים בשערי צדק ושניידר - פנתה למיטב השפים בישראל בהזמנה להירתם למיזם המיוחד, אשר יכלול הקמת מכלול של תפריטים שינצחו את האתגר המורכב איתו מתמודדים הילדים.

השפים התרגשו לשמע המיזם, ונענו בחיוב להצעה. וכך, מידי שבוע, מתייצבים בזה אחר זה גדולי השפים בישראל, במחלקות הדיאליזה לילדים בשערי צדק ושניידר. המסעדנית פותנה ג'אבר, אסף גרניט, מאיר אדוני ועוד.

צוות היחידה להמודיאליזה נרתם אף הוא למשימה, והאחים והרופאים הקדימו בהגעתם בכדי לערוך את טיפולי הדיאליזה מוקדם מהרגיל, כך שמטופלי המשמרת הראשונה וגם השניה יוכלו ליהנות מהסדנא. גם המרפאה נרתמה אף היא לערוך במהירות את כל הבדיקות, כך שכל המשפחות יהנו מהסדנא.

כך, מידי שבוע, מחלקת הדיאליזה לילדים מתמלאת בשמחה הילדים נעשים שפים קטנים, והעיקר - לומדים עם הזמן איך לבשל אוכל בריא וטעים מהטובים ביותר בתחום. בסיומו של המיזם ישיקו ב'תקוה ומרפא' ספר מתכונים ראשון מסוגו, ייחודי למטופלי דיאליזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר