אאא

למרות שחברות התרופות השקיעו מאות מיליוני דולרים בחיפוש אחר התרופה למחלת האלצהיימר, בעשורים האחרונים, עדיין אין בידינו שום טיפול משמעותי.

למעשה, במחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת "Journal of American Medical Association", שתי התרופות הנפוצות ביותר עבור מחלת האלצהיימר לא רק שאינן עובדות, אלא למעשה יכולות להחריף את תפקוד המוח.

בנאום ההשבעה שלו, אמר הנשיא קנדי, "הזמן לתקן את הגג, הוא כאשר השמש זורחת". עכשיו, אנחנו יודעים כי במידה משמעותית, מחלת האלצהיימר יכולה להימנע. אז בואו נתפוס את הסולם ונקבע את הגג.

הספרות הרפואית חושפת קשרים רבי-עוצמה בין בחירות אורח חיים שונות לבין הסיכון לפתח מחלת אלצהיימר.

חוקרים ממרפאת "Mayo", למשל, גילו כי צריכת רוב הקלוריות התזונתיות מפחמימות נמצאה קשורה בסיכון מוגבר של 89% לליקויים קוגניטיביים קלים, או דמנציה מלאה. במחקר שלהם, אלו שצרכו את רמות השומן הגבוהות ביותר הראו למעשה ירידה של 44% בסיכון.

הוא מיישר קו עם מחקר אחר מ-"New England Journal of Medicine", המראה כיצד הסיכון לאלצהיימר גדל כאשר ישנן מדידות שליליות של סוכר בדם, המהוות השתקפות של בחירות תזונתיות לקויות.

רמות גבוהות יותר של פעילות גופנית מתורגמות לסיכון נמוך יותר למחלת האלצהיימר ופרקינסון. אפילו רמות טובות של ויטמין D נראות קשורות לסיכון מופחת משמעותית לחלות באלצהיימר.

יש בהחלט הרבה גורמים שעשויים להיות קשורים לעלייה או ירידה בסיכון לאלצהיימר, אבל רק כדאי לשים לב לאלה המפורטים להלן שישפרו את בריאות המוח ואת ההתנגדות שלכם לאלצהיימר: 

ד"ר דוד פרלמוטר מציין כי הוא נוירולוג מוסמך, עם למעלה מ-30 שנה של תרגול קליני תחת פיקוחו. בתור נוירולוג, הוא נעשה מתוסכל יותר ויותר מהרעיון שיש פשוט לחכות למשהו שיקרה ואז לקוות שיהיה סם שיתקן אותו.

וכמובן, לאבד את אביו למחלת האלצהיימר בהחלט חיזק את שליחותו בהדגשת חשיבות המניעה, בכל הנוגע למחלה ההרסנית הזו.

אז, איך באופן אישי הוא ממנף את הידע המדעי הטוב ביותר שברשותו כדי להפחית את הסיכון לחלות באלצהיימר? הנה התשובות:

• כפי שצוין לעיל, ד"ר פרלמוטר אוכל מעט פחמימות (30-50 גרם ביום) והרבה שומן בריא בצורה של שמן זית כתית, אגוזים, זרעים ודגים פראיים.

• בנוסף, הוא משלים עם שמן "MCT", המסייע ליצור קטונים, סוג מסוים של שומן שמועיל מאד לתפקוד המוח והגנה עליו.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'להיות בריא ולהישאר בריא' ותישארו מעודכנים

• משלים פה ושם עם תוספי מזון אחרים הנתמכים על ידי המדע שכוללים ויטמין D וכורכום.

• מבצע פעילות גופנית מדי יום. כמובן, אנו יודעים כי פעילות גופנית טובה עבורנו ובדרך כלל גורמת לנו להרגיש טוב, אבל הספרות הנרחבת הנוגעת לרמות גבוהות יותר של פעילות גופנית, כדי להפחית את הסיכון למחלת האלצהיימר, מבהירה כי זוהי בחירה באורח חיים טוב מדי מכדי שנדחה אותו על הסף ונימנע מיישומו.

אז, הוא עושה לפחות 30 דקות של פעילות אירובית מדי יום, כולל ריצה, או רכיבה על אופניים.

יש לקוות שיבוא יום שבו המדענים אכן יפתחו טיפול יעיל לאלצהיימר. אבל בינתיים, אנחנו צריכים לעשות כל שביכולתנו כדי ליישם את המדע התומך ברעיונות שלעיל, כי במידה משמעותית, אלצהיימר היא מחלה שניתנת למניעה.