"בלבול הדעת"

גדולי הרבנים נגד ריבוי "השיכורים בחתונות"

הגר"ש בעדני, הגר"י זילברשטיין ושורת רבנים יוצאים בקריאה להמנע בשמחות משפחתיות משתיית אלכוהול "היכולים להביא לשכרות ובלבול הדעת", בניסיון למגר את התופעה (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

בעקבות תופעת המשתכרים בחתונות: מורי ההוראה במכתב "לא לשתות משקין משכרים המביאים לבלבול הדעת"

עסקנים חרדיים יצאו לאחרונה בקריאה פנימית כי יש לעשות סוף לתופעה שפשטה לאחרונה בציבור החרדי, שבשמחות משפחתיות, בני ישיבות משתכרים כפי הנהוג בפורים.

אתמול (שני) יצאו כמה מגדולי הרבנים, ובראשם רבה של רמת אלחנן וחבר 'המועצת' הגר"י זילברשטיין וחבר מועצת החכמים הגר"ש בעדני, במכתב חריף נגד התופעה.

הרבנים מצטטים את דברי הגמרא "שמחה של מצוה היא דווקא שמחה המביאה לידי השראת השכינה, ושמחה שאינה מביאה לידי קדושה אינה שמחה של מצוה וע"ז נאמר ולשמחה זה עושה", וכותבים עוד כי "ומן הניסיון שיש הרבה פעמים אשר השתיה מביאה לידי רציחה כגון הנוהג ברכב אחר שתיה שזה ידוע שמביא לאסונות רבים ח"ו.

"וכן באים על ידי זה לאיסורים חמורים, הן איסורים שבין אדם למקום והן איסורים שבין אדם לחבירו, וכן נתברר על ידי רופאים ששתיה מרובה בפרט אצל צעירים גורמת נזק גופני ומוחי".

הרבנים יוצאים בקריאה ש"גם בשמחות משפחתיות יש להזהר שלא לשתות משקין המשכרים היכולים להביא לשכרות ובלבול הדעת, אלא לשמוח שמחה של מצוה המביאה לידי קדושה".

על המכתב חתמו מלבד הגר"ש בעדני והגר"י זילברשטיין, גם הגר"י סילמן, הגרמ"מ לובין, הגרש"א שטרן, הגרמ"ש קליין והגר"ש רוזנברג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר