אכילה רגשית: איך למנוע את הופעתה עוד בילדות?

כשהממתקים הופכים לשוחד קבוע, יומיומי ("אם תשימו את המשחקים במקום, אני אתן לכם עוגיה!"), כדאי לשים לב שלא מייחסים משקל רב מדי לאוכל, עניין שעלול לגרום להפרעות אכילה בעתיד (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

זה נראה כל כך תמים, לתגמל כל ניצחון בסיר עם חפיסת במבה. אבל כשהממתקים הפכו לשוחד קבוע ("אם תשימו את המשחקים במקום, אני אתן לכם עוגיה!", "ליקקת גזר, הנה סוכריה על מקל", "כן, אני אאפה לך עוגה"), התחלנו לדאוג שאנו מייחסים משקל רב מדי לאוכל.

בינגו, אומר המדע: במחקר שנערך לאחרונה על משפחות נורבגיות, "רמות גבוהות יותר של האכלה רגשית חזו רמות גבוהות יותר של אכילה רגשית... כלומר, הנטייה לאכול יותר בתגובה לרגשות שליליים" כשהילדים גדלו.

הנה הדרכים בהן כדאי לכם לפעול, על מנת להפריד רגשות מאוכל:

אל תהיו חולי שליטה לגבי מה שילדיכם אוכלים

בעוד שלתת לילדים לאכול את כל הפחמימות שבעולם זה לא אידאלי, ניהל בצורה שתלטנית מדי או קטנונית של כל ביס, עלול בסופו של דבר להיות מזיק יותר.

מחקר שפורסם ב-"American Journal of Clinical Nutrition" מצא כי "הורים השולטים יותר מדי בצריכת המזון של ילדיהם, עלולים, ללא כוונה, ללמד אותם להסתמך על מזונות טעימים כדי להתמודד עם רגשות שליליים".

אכילה מודעת עם ילדיכם היא המפתח: "דוגמה חיובית של ההורים עשויה להיות שיטה טובה יותר לשיפור התזונה של הילד, מאשר ניסיונות לשלוט בתזונה", אומרים החוקרים.

הימנעו ממתן שוחד בעזרת קינוח

באותו מחקר, נמצא כי הגבלת צריכת הג'אנק פוד ולאחר מכן שימוש בו כפרס על אכילת מזון בריא בתחילה, "מגדיל אכילה בהעדר רעב, אינו מייצר יכולת עצמית לוויסות בכל הקשור לאוכל, גורם הערכה עצמית שלילית ועלייה גדולה במשקל בגילאי 5-11".

הוציאו מהשיח ענייני משקל

יחסי אם ובת הם שדות מוקשים בעניין דימוי הגוף. באופן לא מפתיע, מחקרים מראים כי "העיסוק של אמהות עם משקל ואכילה, באמצעות ניסיונות להשפיע על משקלן של בנותיהן ואכילתן, עשוי להציב בנות בסיכון לפתח התנהגויות אכילה בעייתיות".

גישה חיובית לגבי הגוף, עשויה להועיל לילדים, אך מה שצובר יותר תאוצה הוא המושג "ניטרליות הגוף", כלומר, לא לבייש את הגוף שלכם, פשוט להודות ליושב במרומים שהוא שם, בריא וחזק ומוכן לשרת אתכם. הטמיעו את המושג הזה בהורות שלכם, על ידי הכרה ביכולות הגוף שלכם, בלי לעשות ממנו עניין גדול.

הפסיקו את השימוש במזון כמוצץ

על פי מחקר שפורסם ב "American Journal of Clinical Nutrition": "ילדים צעירים מאבדים את התיאבון כתגובה טבעית ללחץ". לכן, הרגעה עצמית על ידי חטיפים בהתמודדות מול עצב, חרדה או אכזבה "עלולה להיות חריגה נלמדת".

לכן, כאשר ילד שרוי במצב אמוציונלי, חיבוק חם, מתוזמן היטב, ניתוב מחדש של הבעיה, או פשוט שליטה על הסערה, ישמשו אותם טוב יותר, בטווח הארוך.

מצטערים, אוכל מנחם, יש לך תחליף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר