אאא

בלילות מסוימים אתם ישנים כמו סלע ומתעוררים רעננים כל כך, מוכנים "לטרוף את החיים" ולהתמודד עם היום שיבוא.

אמש לא היה אחד מאותם לילות. לאחר ששנתכם הופרעה על ידי צלצול מטריד ובלתי פוסק של המכשיר הנייד, שהתברר כטעות בנמען בכלל, הסתובבתם לצד שני וניסיתם להירדם בשנית, אך השינה היתה ממכם והלאה ורק בסביבות השעה חמש לפנות בוקר הצלחתם לעצום את העיניים.

עד שהקצתם משנתכם שוב בבהלה לאחר שעה וחצי, לקול צלצוליו הפועמים של השעון המעורר הנודניק. אתם תשושים לגמרי וכיוון שאתם לא יכולים לקחת יום חופש מהעבודה עקב עייפות יתר, מגיעה שעת הצהריים ואתם מוצאים את עצמכם  שרועים על השולחן בראש שמוט ומונים את השעות עד שתוכלו לעזוב לביתכם ולהשתטח על המיטה המפנקת שממתינה לכם.

בקיצור, אתם זקוקים לדחיפה אנרגיה, ויפה שעה אחת קודם. כן, להפעיל את מכונת הקפה במשרד זו אכן אופציה, אבל כבר שתיתם שלוש כוסות עמוסות בקפאין והן לא ממש הועילו.

חלופה אחרת? לפי הספר של איזדורה באום, "אנרגיה ב-5 דקות", אתם צריכים בסך הכל... לספר בדיחה!

בין אם אתם בוחרים לשעשע את העמיתים שלכם לעבודה עם בדיחת הקרש הנדושה שלכם על שלושה אנשים שעלו למטוס, או לצפות בסרטון היו טיוב של הקומיקאי האהוב עליכם, הנקודה היא לגרום לעצמכם לצחוק וכל המרבה הרי זה משובח.

 

צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

 

למה? מחקרים (כמו זה מאוניברסיטת נברסקה-לינקולן) טוענים כי צחוק יכול לעזור לכם להישאר ערים.

ועל פי באום, צחוק גם "מפחית את הורמון הלחץ קורטיזול, אשר הוכח כמוריד אנרגיה ומגביר שליליות".