היתרון המפתיע של מציצת אצבע

אין לדעת בכמה מקומות מלוכלכים הידיים של הילדים שלכם טיילו. בנוסף, מציצת אצבע מזיקה לשיניים שלהם, אבל מחקר חדש עשוי להרגיע אתכם מעט ואולי אפילו יגרום לכם לתמוך בתופעה (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

גם אם אתם לא הורים מיזופובים, כאלו שחוששים מלכלוך וממגע עם משטחים שאינם נקיים, מחשש להידבקות בזיהומים או בחיידקים, רוב הסיכויים שיש לכם מדיניות "לא למצוץ אצבע" די קפדנית, אותה אתם מנסים להשליט בבית.

אין לדעת בכמה מקומות מלוכלכים הידיים של הילדים שלכם טיילו. בנוסף, זה מזיק לשיניים שלהם וטיפול אורתודנטי עולה לא מעט, אבל מחקר חדש עשוי להרגיע אתכם מעט ואולי אפילו להפוך אתכם לתומכים של התופעה.

דו"ח שפורסם בכתב העת "Journal of Pediatrics" בארה"ב מצטט מחקר ניו זילנדי המפרט את היתרון הפוטנציאלי הגדול של מציצת אצבע.

על פי המחקר, אשר בדק ביסודיות את הפיות של יותר מ-1,000 ילדים, מגיל לידה לבגרות, ההרגל המגונה הזה עשוי להפחית את הסיכון של ילדים לפתח אלרגיות מסוימות, למעשה.

מהי הסיבה לדבר? חשיפה מוקדמת ועקבית לחיידקים ומיקרובים יכולה לעזור לחזק את המערכת החיסונית ולהגן מפני תגובת יתר לדברים כמו דשא, קרדית האבק ואפילו חיות מחמד.

בדיקות שנערכו באמצעות זריקות על העור (אשר חושפות תגובות ל-40 חומרים שונים) לזיהוי סובלים מאלרגיה, הניבו תוצאות מעניינות: 49% מהנבדקים שאינם מוצצים את האגודל, פיתחו סוג מסוים של אלרגיה ואילו רק 31% מהמוצצים (או כוססים ציפורניים) כן פיתחו.

מחברת המחקר מזהירה את ההורים נגד תחיבת אגודלים מלוכלכים היישר אל הפיות של התינוקות שלהם, אבל כן מעודדת הורים חדשים לשחרר ולתת לילדיהם קצת להתפנק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר