גם הדתיים לאומים חוששים

רב בכיר בציונות הדתית: 'לא להצביע לליכוד'

ראש ישיבת "אלון שבות", הרב יעקב מדן, קרא אמש בנוכחותה של השרה שקד להצביע ל'איחוד הימין החדש', ורק בדיעבד ל'ימין החדש' וכמובן לא למפלגות אחרות קרי: 'הליכוד' (פוליטי)

הרב יעקב מדן בכנס אמש (צילום: באדיבות המצלם)

אמש (שלישי) במהלך ביקורה של השרה אילת שקד באלון שבות לצד הרב יעקב מדן, אמר הרב מדן בנוכחותה: "כי הוא חושב שמפלגה צריכה להיות מושתתת על תנועה. ולמרות שהוא מעריך את אנשי הימין החדש הבית שלו הוא הבית היהודי שחי על תנועה בת 110 שנים", ולסיום אמר כי בדיעבד אפשר להצביע גם ל'ימין החדש', אך בוודאי לא למפלגות אחרות - קרי 'הליכוד'.

בכנס שהתקיים באלון שבות, הגיעו מאות אנשים מכל גוש עציון, לאולם שמחות הישן של אלון שבות, הכנס עסק במקומה ותפקידה של הציונות הדתית בחברה הישראלית.

במהלך הכנס אמר הרב, כי קשה לו עם השם של איחוד מפלגות הימין. מכיוון שאין זכר ליהודי בשם. ומבחינתו, יש רק שתי מפלגות שאפשר להצביע להן, כאמור הימין החדש והבית היהודי. בנוסף, באותו כנס הוא מתח ביקורת על החיבור עם 'עוצמה יהודית', וגם הצביע על הבעתיות שיש במתקפות 'הימין החדש' נגד 'איחוד', ואמר: "שתי המפלגות צריכות להופיע כמפלגות אחיות ולא כיריבות מרות. שתיהן אמורות בסופו של יום לשאת אלונקה וחלילה לנו מירי בנגמ"ש האחד".

לקראת סוף דבריו, ציין הרב שוב, כי כולם חייבים להצביע ל'בית היהודי', אך מי שלא רוצה, חייב לבחור בדיעבד ב'ימין החדש', אבל וודאי שלא למפלגות אחרות, כשהוא רומז בצורה ברורה לא להצביע ל'ליכוד'.

הרב יעקב מדן, הוא ראש ישיבת ההסדר הר עציון שבאלון שבות, ומבכירי רבני הציונות הדתית, ואחד ממחברי אמנת גביזון-מדן (אמנה המסדירה את יחסי הדתיים והחילונים במדינת ישראל), אך הוא נחשב לרב יחסית מתון, ולא מתלהם, לכן לאמירתו 'לא להצביע ליכוד', יש משנה תוקף.

אילת שקד, אמש בכנס

שרת המשפטים איילת שקד שגם השתתפה בכנס אמרה: "קמפיין ההדתה שהתקיים בחודשים האחרונים הוא מתוזמר ולא אמיתי. כל הסיבה שבגינה הוא התחיל, כי היה לנו כוח פוליטי. הקמפיין עשה נזק משמועתי, והשכן שלי סיפר לי שהפסיקו לעשות קבלת שבת בגן של הבן שלו. הרוב לא מסכים עם הקמפיין והוא צריך להילחם בזה. אנחנו צריכים להבין שזה קיים ולהילחם מלחמה שכנגד בהסברה מקומית וארצית".

השרה שקד שיבחה את בני הציונות הדתית. היא סיפרה: "נחשפתי לציונות הדתית בצבא. שירתי בגולני יש לי משם חברים טובים עד היום. כשהצטרפתי לבית היהודי הם אלו שעזרו לי בצעדים הראשונים. בהרבה מאוד מתפקידי הקצונה הציונות הדתית מובילה. זו חברה מאוד תורמת שנכנסת כולה מתחת לאלונקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר