הידד! מחקר גילה כי חמאה אינה משמינה

החמאה, מצרך מזון כה בסיסי העתיר בשומן רווי, אך עם זאת מעניק טעם נפלא לפרוסת לחם שנצרבה בטוסט, למנת פסטה, או לקלח תירס, די ידועה לשמצה עקב הקלוריות הרבות שבה, אך לא עוד (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

חדשות טובות לחובבי חמאה (ומי מאיתנו לא אוהב חמאה?): מחקר חדש מאוניברסיטת טאפטס בבוסטון רק אישר כי המוצר השמנוני והערב לחיך הזה, אשר שימש לאורך ההיסטוריה לא רק כמזון, אלא גם כמוצר קוסמטי ותרופה, אשר עד כה קיבל ציון 'נכשל', הודות לכמות הגבוהה של שומן רווי שבו - הוא לא נורא לבריאות שלכם.

לאחר שבחנו סדרה של מחקרים שנערכו לאחרונה, החוקרים הגיעו למסקנה כי התפשטות חמאה על פני פרוסת לחם יבשה שנצרבה בטוסט, או המסה על קלח תירס, אינן קשורות למחלות כרוניות (כמו מחלת לב) כפי שאנשים חשבו במקור, עד כה. למעשה, חמאה יכולה אפילו לעזור להגן מפני סוכרת מסוג 2.

למרבה הצער, זה עדיין לא אומר שאתם צריכים להתחיל לאכול מדי יום חפיסת חמאה בשלמותה. (החוקרים מצאו כי מנקודת מבט תזונאית, החמאה היא "באמצע הדרך" - דהיינו: טובה יותר מסוכר, אך גרועה משמן זית.) אבל כל עוד הכלל שיש להיצמד אליו הוא לצרוך חמאה באופן מתון, שאנחנו חושבים שאנחנו יכולים לעמוד בו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר