אאא

חדשות טובות לחובבי חמאה (ומי מאיתנו לא אוהב חמאה?): מחקר חדש מאוניברסיטת טאפטס בבוסטון רק אישר כי המוצר השמנוני והערב לחיך הזה, אשר שימש לאורך ההיסטוריה לא רק כמזון, אלא גם כמוצר קוסמטי ותרופה, אשר עד כה קיבל ציון 'נכשל', הודות לכמות הגבוהה של שומן רווי שבו - הוא לא נורא לבריאות שלכם.

לאחר שבחנו סדרה של מחקרים שנערכו לאחרונה, החוקרים הגיעו למסקנה כי התפשטות חמאה על פני פרוסת לחם יבשה שנצרבה בטוסט, או המסה על קלח תירס, אינן קשורות למחלות כרוניות (כמו מחלת לב) כפי שאנשים חשבו במקור, עד כה. למעשה, חמאה יכולה אפילו לעזור להגן מפני סוכרת מסוג 2.

למרבה הצער, זה עדיין לא אומר שאתם צריכים להתחיל לאכול מדי יום חפיסת חמאה בשלמותה. (החוקרים מצאו כי מנקודת מבט תזונאית, החמאה היא "באמצע הדרך" - דהיינו: טובה יותר מסוכר, אך גרועה משמן זית.) אבל כל עוד הכלל שיש להיצמד אליו הוא לצרוך חמאה באופן מתון, שאנחנו חושבים שאנחנו יכולים לעמוד בו.