"יש שינוי בקלפי"...

היזהרו מההודעות ששולחת "ועדת הבחירות"

אזרחים רבים קיבלו בימים האחרונים הודעות על שינוי מיקום הקלפי בו הם אמורים להצביע, ומתבקשים למסור פרטים אישיים. בוועדת הבחירות המרכזית מזהירים: אלו מתחזים (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

וועדת הבחירות המרכזית לכנסת מזהירה: אם פונים אליכם כביכול עובדים בוועדה ומבקשים ממכם פרטים אישיים, אל תעבירו להם את הפרטים, שכן מדובר במתחזים.

את האזהרה הם מפרסמים לאחר שלאחרונה הגיעו לוועדת הבחירות המרכזית פניות מהציבור על הודעת וואצאפ שמופצת מזה מספר ימים לפיה, אלמונים מתחזים לעובדי ועדת הבחירות המרכזית.

בהודעה ניטען כי האלמונים טוענים כי מיקום הקלפי בו הם אמורים להצביע השתנה, ולצורך אימות הפרטים הם דורשים לקבל את הפרטים האישיים, כולל מספר תעודת זהות.

נוסח ההודעה המופצת ברשת: "היום בשעה 13:00 התקשרו אליי ממספר ***** נמצאת בחורה על הקו, הזדהתה כנציגה מועדת הבחירות המרכזית שרוצה לעדכן אותי שיש השנה שינוי בקלפי הקבועה היות ומחליפים את מיקום הקלפי".

"כמובן בשביל האמינות אומרת את השם שלי ושואלת אם זה אני, ואז מבקשת בשביל אימות את מספר הת.ז שלי ומדגישה שצריכה גם את הסיפרת ביקורת ומבקשת לדעת את תאריך ההוצאה של הת.ז ואומרת שאם זה ביומטרי מבקשת גם לדעת איזהו שהוא מספר שמופיע בצד או ימין או שמאל למעלה".

"כמובן שמיד שאלתי אותה איפה הם יושבים ענתה בראשון לציון שאלתי לשמה היא סירבה לענות וביקשתי ממנה גם את מספר הזהות שלה כמובן שקיבלתי באותו רגע ניתוק היא הבינה שעלו עליה... אנשים צריכים לדעת להיזהר לא למסור לאף אחד פרטים אישיים מדובר בגונבי פרטים" - נוסח ההודעה.

ועדת הבחירות המרכזית מבקשת להזהיר את הציבור כי אין למסור בשום פנים ואופן כל פרט מזהה לאף גורם המציג את עצמו כעובד הוועדה.

הוועדה מדגישה כי היא איננה יוצרת כל קשר ישיר עם הציבור – לא באמצעות טלפון, לא באמצעות הודעות SMS, לא באמצעות הודעות וואצאפ ולא באמצעות משלוח דואר אלקטרוני כלשהו.

"כל ההודעות והמודעות מטעם ועדת הבחירות המרכזית בנושאים הקשורים לבחירות לכנסת ה-21, הן מזוהות ומפורסמות אך ורק באמצעי כלי התקשורת: עיתונות ארצית, רדיו וטלוויזיה, באתר הוועדה ובדף הפייסבוק הרשמי של הועדה", נמסר מדוברות הועדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר