אנטישמי?

הנשיא פוטין: "ליהודים יש בעיות של כסף? אולי רק בקרים"

במפגש שקיים נשיא רוסיה פוטין עם אנשי דת, נרשמה שיחה חריגה עם שליח חב"ד בחצי-האי קרים, הרב בנימין וולף, שסיפר לו על קושי פיננסי בקהילה • והאם ביבי יבוא? (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
פוטין במפגש היום (צילום: באדיבות המצלם)

שיחה חריגה התקיימה היום (שני), בין נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לבין שליח חב"ד בחצי-האי קרים שסופח לרוסיה, הרב בנימין וולף.

הדבר אירע במפגש שקיים פוטין עם מנהיגים דתיים בארצו. בין הנוכחים היה שליח חב"ד לעיר סבסטופול שבחצי-האי קרים, שסופח לפני מספר שנים באופן חד-צדדי מאוקראינה לרוסיה.

השליח, הרב בנימין וולף, סיפר לנשיא על התפתחות הקהילה היהודית המקומית.

הוא אף שיתף אותו כי הוקם מרכז יהודי חדש בעיר, והזמין את הנשיא לטקס חנוכת הבית. פוטין נענה: "בוא נזמין גם את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שיבוא לפתיחת בית הכנסת".

בתוך הדברים, סיפר הרב וולף לפוטין, כי לקהילה יש קשיים פיננסיים במימון המרכז היהודי. בתגובה צחק נשיא רוסיה: "ליהודים יש בעיות עם כסף? אולי רק בחצי-האי קרים..." - מדובר בבדיחה שמוזנת ככל הנראה מאמונות אנטישמיות קדומות על יהודים וכסף, אך המסובים נהנו מחוש ההומור של נשיאם וצחקו.

"באופן כללי, הקהילה היהודית ברוסיה תורמת תרומה אדירה לפיתוח ארצנו", אמר פוטין לשליח. לדבריו, "אני מקווה שיהודים בחצי-האי קרים ימלאו את אותו תפקיד חיובי. היהדות היא אחת העדות המסורתות בפדרציה הרוסית".

יצוין, שהזמנתו האדיבה של פוטין היא לא כל כך פשוטה עבור נתניהו, מכיון שמדובר כאמור בשטח שסיפחה לעצמה רוסיה בניגוד לעמדת רוב המעצמות, ביניהן ארה"ב. ביקור של ראש ממשלת ישראל, עשויה להיראות כמעין לגיטימציה לכיבוש הרוסי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר