הר חברון

עשרות ערבים ביצעו לינץ' ברועה צאן יהודי

הפורעים ערבים תקפו את רועה הצאן הקטין בהר חברון, שדדו את עדרו והחלו להובילו לכפר הסמוך. תושב שהוזעק למקום הותקף במוט ברזל והערבים ניסו לשדוד את נשקו (אקטואליה)

פורעים בהר חברון, ארכיון (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)

עשרות פורעים ערבים תקפו רועה צאן קטין ליד הישוב מעלה חבר בהר חברון, וניסו לשדוד את העדר אותו רעה. הנער הזעיק תושב הגר בסמוך ומטפל גם הוא בעדר, וכשהגיע הבגיר למקום תקפו הפורעים גם אותו, וניסו לחטוף ממנו את נשקו.

האירוע התרחש ביום שישי האחרון. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הבגיר שלח מכתב למשטרה ולמח"ט יהודה בבקשה לעצור את הפורעים.

על פי התיאור המופיע במכתב, "בעת שרעה את הצאן הגיעו לפתע עשרות פורעים ערבים. חלקם החלו לתקוף את הרועה במכות ואבנים, וחלקם שדדו את העדר והחלו להובילו לכיוון הכפר בני נעים. הנער הצליח להזעיק את מרשי. מרשי התקשר להזעיק את הצבא, והחל להתקדם לעבר העדר תוך קריאה לערבים לחדול ממעשיהם".

עוד תיאר בלייכר כי "או אז שמע את הערבים צועקים 'יוסף, יוסף', כאשר הם מתחילים להתגודד סביבו ובידיהם מוטות ברזל ואבנים, ומכים אותו מכל הבא ליד. מרשי קיבל מכה חזקה ממוט ברז בעורפו, מכה אשר הממה אותו ואפשרה לאחד התוקפים לקפוץ על מרשי ולחנוק אותו בצוואר".

בשלב זה, ניסו הפורעים לחטוף את נשקו של הבגיר "כשמרשי מנסה להשתחרר מהחניקה ניסו שני תוקפים נוספים לשלוף את אקדחו האישי. מרשי הצליח לאחוז באקדח ולשכב עליו. או אז עשרות ערבים הכו את מרשי במקלות, אבנים ובעיטות תוך כדי שחלקם מנסים לחטוף את האקדח של מרשי. לאורך כל התקיפה אחד הפורעים ממשיך לחנוק את מרשי בצווארו ומונע ממנו לנשום".

בלייכר הוסיף כי "האירוע נמשך דקות ארוכות עד שהגיעו כוחות הצבא, מה שגרם לתוקפים להרפות ממרשי ואפשר לו להיחלץ מאחיזת התוקף שחנק אותו. בעת שכוחות הצבא חברו אליהם, מרשי התמוטט כתוצאה מהתקיפה ונזקק לטיפול רפואי ופינוי לבי"ח. מדובר באירוע לינץ' עם ניסיון רצח של ממש וניסיון לשוד עדר הכבשים. חלק מהאירוע תועד במצלמה. קודם שמרשי פונה לבי"ח הצליח להצביע בפני מ"פ הגזרה על שני חשודים שהשתתפו בתקיפה".

בסוף המכתב ביקש בלייכר "לאור חומרת האירוע אבקש לבצע מעצר מידי של משתתפי הלינץ'. כמו כן, אבקש להקים צוות חקירה מיוחד על מנת שיתאפשר להעמיד את הפורעים כולם לדין".

עו"ד בלייכר מסר "לאחרונה התרחשו מספר אירועים, שזה אולי החמור מבניהם, של ניסיון רצח של רועי צאן על ידי פורעים ערבים שמגיעים באופן מאורגן. מדובר כאן במלחמה על החיים שלנו, אך יותר מזה מלחמה על האדמות של ארץ ישראל. מרשי הבין שמנסים לחטוף את אקדחו ולפגע בו ובנוכחים במקום, וניסה בכל דרך להגן על האקדח. האירוע היה יכול היגמר אחרת".

עוד ציין כי "במקרה הזה, כמו במקרים אחרים, מדובר ברעיית צאן בשטחי מדינה אשר הוקצו על ידי המנהל לטובת רעיית צאן. הערבים כחלק מניסיונם לכבוש את האדמות ולחנוק את היישובים מנסים לפגוע פיזית עד כדי ניסיון רצח בחקלאים ששומרים על האדמה.

"אנו דורשים לבצע אכיפה מידית כנגד הפורעים לעצרם ולהעמידם לדין על ניסיון הרצח. האירוע האחרון צריך להדליק נורה אדומה להתיישבות ולמערכות הביטחון, אם לא נקים זעקה ונתעשת עכשיו, אנו עלולים למצוא את הפורעים המחבלים רוצחים בנו. אנו עלולים לאבד חיים ולמצוא את הרוצחים האלה על גדרות היישובים", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר