דרמה בירושלים

המבנים שבלב המחלוקת ההלכתית - נגנבו

המבנים שהוצבו סמוך לשכונת רמות בירושלים כדי לחייב בקריאת המגילה בט"ו באדר - נגנבו. אלפי שקלים גויסו בתוך שעות ובימים אלו הוצבו המבנים מחדש. הדיון השנתי (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
קריאת מגילה. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)


דיון הלכתי ידוע מתחדש מידי שנה בימי הפורים על זמן קריאת המגילה בשכונת רמות בירושלים, האם בט"ו אדר כמו בשאר שכונות ירושלים כדין ערים המוקפות חומה, כפי שפוסקים רוב ככל פוסקי הדור, או שמא בשל המרחק משכונות העיר האחרות - קוראים בי"ד אדר כפי שפסקו חלק מהפוסקים.

בשל הספקות שהועלו, הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף פנה לפני חמש שנים, מיד עם כניסתו לתפקידו, לראש עיריית ירושלים דאז ניר ברקת וביקשו לפעול לחבר במבנים (קראוונים) את השטח שבין שכונת רמות לשכונות סנהדריה המורחבת והר חוצבים, אך הדבר לא יצא לפועל בזמנו למרות הניסיונות לאורך השנים של סגני ראש העיר החרדים יהושע פולק ואלי שמחיוף.

בשנים האחרונות מצא הראשל"צ הגר"י יוסף פתרון בהצבת מבנים הנקראים 'בורגנים' בין רמות להר חוצבים, בצורה כזו שלא יהיה 35 מטר ללא מבנה כזה שניתן לדור בו, במבנים אלו נכנסו אברכים לישון בימים הסמוכים לחג הפורים כדי לפתור את הבעיה ההלכתית. ראש העיר ניר ברקת העלים עין מאותם מבנים ולא פינה אותם, וכך פסק לקרוא בשכונת רמות בט"ו ללא שום פקפוק וחשש בהסתמך על היתר הבורגנים שמופיע בגמרא בדיני עירוב.

אלא שלפני שבוע ימים התברר כי כמה מבנים 'בורגנים' נגנבו מהמקום. אברכים שיצאו לשטח מצאו כי הם לא קיימים עוד, וכך נוצרה שוב בעיה הלכתית.

בתוך כמה שעות הושגה תרומה של עשרת אלפים שקל וכעבור זמן קצר הניחו במקום מבנים חדשים - טובים יותר ממה שהיה, לאחר שבמבנים שהובאו בשבוע האחרון יש חלון ודלת, וכך הוסר החשש גם השנה ולפי הראשל"צ יש לקרוא בט"ו באדר.

בימים הקרובים ייצאו שליחים מטעם הגר"י יוסף לבדוק שוב שהמבנים שהוצבו נמצאים ולא נגנבו שוב.

יצוין עם זאת, כי לדעת רבה של ירושלים הראשל"צ הגאון רבי שלמה עמאר, פוסק כי על תושבי שכונת רמות בירושלים לקרוא את המגילה ביום י"ד באדר. "יקראו המגילה ביום י"ד אדר בברכה. וביום ט"ו באדר יהדרו לקרותה בלי ברכה, וקיימו מצוות משלוח מנות ומתנות לאביונים, ויכולים לעשות סעודה גם ביום ט"ו באדר", כתב הרב עמאר בעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר