איפה הכסף?

כחלון: "לא מבין לאן נעלם מיליארד שקל"

שר האוצר משה כחלון טען בכנס סגור כי העביר כסף לשירותי הפסיכיאטריה בישראל, אך בדרך הכסף נעלם • "אני סופר את הכסף, אך אני לא מבין ברפואה, סמכתי עליהם" (בריאות)

השר כחלון (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

לאיפה נעלמו מיליארד שקלים? במפגש שנערך בשבוע שעבר במשרדי ההסתדרות הרפואית יחד עם נציגי האיגודים הרפואיים והנהלת ההסתדרות הרפואית. טען שר האוצר משה כחלון, כי הוא העביר למשרד הבריאות במהלך הקדנציה שלו כשר אוצר, יותר ממיליארד שקל לצורך שיפוצים של ביה"ח הפסיכיאטריים, אך הכסף לא הגיע, ונעלם בדרך.

פרשן הבריאות של 'ישראל היום', רן רזניק, חושף הקלטה בה נשמע השר כחלון נשאל במפגש על המצוקה הגדולה שיש בבתי החולים הפסיכיאטריים, והוא השיב: "כי כבר לפני שנה העברתי למנכ"ל משרד הבריאות מיליארד שקלים שיהיו מיועדים לפסיכיאטריה, והרי אני זה שסופר את הכסף, ואז מעביר. ופתאום אני שומע אין כסף, אז החלטתי להעביר אקסטרה תקציב ונתתי עוד מיליארד שקל. וכנראה שוב הכסף לא הגיע ליעדו. תהרגו אותי, אני לא יודע לאן הולך כל הכספים האלו".

עוד הוסיף השר כחלון ואמר: "מנכ"ל המשרד סימן טוב, אומר שהוא אחראי להעביר את הכסף, ואני סומך עליו, כי אני לא מבין ברפואה, ואני באמת ובתמים בטוח שהוא מעביר את הכסף. אלא שפתאום מגיעים אליי אנשי הפסיכיאטריה ואומרים שלא העבירו להם אפילו שקל".

משרד הבריאות מסרו בתגובה ל"ישראל היום": "בניגוד לנטען, מיליארד השקלים שהובטחו לבינוי המוסדות הפסיכיאטריים לא הועברו למשרד הבריאות על ידי גורמי המקצוע במשרד האוצר. לא ברור על אילו מיליארד שקלים נוספים מדובר, אך הם מעולם לא ניתנו. אנחנו משוועים לכל תוספת תקציב עבור המערכת הפסיכיאטרית, שכמו שאר המערכת, זקוקה באופן דחוף לתוספת משאבים משמעותית.

"לגבי התקנים, משרד האוצר העביר 100 תקני סיעוד לבתי החולים הפסיכיאטריים ו־50 נוספים סוכמו, אך טרם תוקצבו על ידי משרד האוצר. אנו מסכימים כי נדרשת תוספת תקנים גדולה יותר, ובכוונתנו לדרוש תוספת כאמור בדיוני התקציב עם הרכבת הממשלה החדשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר