המתיחות הביטחונית

הימין נגד ביבי: הפסקת אש - כניעה לטרור

בנט: "אין מדינה בעולם שלא תגבה מחיר על טילים על אזרחיה" • סמוטריץ': "יש להחזיר את המחבלים למחילות" • בן גביר: "החמאס צריך לקבל אש ללא הפסקה" (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
תקיפה הערב בעזה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

הדיווחים על מגעים להפסקת אש, על רקע המשך הירי מרצועת עזה לעבר ערי ויישובי ישראל, גוררים תגובות חריפות מהפוליטיקאים בימין, חלקם אף מתבטאים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

השר נפתלי בנט, יו"ר מפלגת הימין החדש הזהיר כי "הפסקת אש ברגעים אלה תהיה רוח גבית לטרור. אין מדינה בעולם שלא תגבה מחיר על טילים על אזרחיה, ואין מדינה בעולם שדם אזרחיה הפקר כפי שאנו חווים בימים האחרונים.

בנט הוסיף כי "הפצצת מבנים ריקים מסכנת את הרתעת ישראל ומביאה עלינו את הטילים הבאים. אני נמצא הלילה עם תושבי עוטף עזה, ואעשה הכל כדי לא לאפשר לביזיון כזה לקרות. אין ולא יהיו אזרחים סוג ב בישראל".

יו"ר האיחוד הלאומי, ומראשי איחוד מפלגות הימין, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מנה הערב (שני) שלוש מכות חזקות טקטיות שהדרג המדיני צריך להנחות את צה"ל במטרה להנחית מכה חזקה ולא מידתית על חמאס.

צפו בדברי סמוטריץ'

הראשון: סגירת קייטנות חמאס בבתי הכלא הישראליים והרעת תנאי האסירים למינימום המתחייב מהאמנות הבינלאומיות.

השני: חזרה לסיכולים ממוקדים. שיברחו למחילות.

השלישי: הורדת ארבעים בניינים על כל טיל שנורה לשטח ישראל, לא חשוב לאן.

סמוטריץ' הוסיף והזהיר מפני הפסקת אש כעת ואמר כי "זו תהיה כניעה לארגון טרור שתוביל רק לדחיית הסבב הבא בלי שחמאס הורתע. רק אנחנו צריכים להחליט איך, כמה, מתי ובאילו תנאים תהיה הפסקת אש".

איתמר בן גביר, המתמודד לכנסת במסגרת איחוד מפלגות הימין אמר כי "החמאס צריך לקבל אש ללא הפסקה. דין השרון כדין הדרום וכדין כל מקום במדינת ישראל, והיה מצופה שראש הממשלה יורה על תגובה משמעותית הרבה יותר ולא על הפצצת משרדים ריקים. על כל טיל שיורים על ישראל יש להגיב במאה טילים ואני לא מבין מדוע נתניהו לא מחזיר את הסיכולים הממוקדים".

בן גביר הוסיף: "ישראל איבדה את כושר ההרתעה שלה והיום שוב מסתבר שלממשלה הנוכחית אין תוכנית בקשר לעזה. צריך להפציץ מהאוויר ולחזור לגוש קטיף במקביל לתכנית לעידוד הגירה לתושבי עזה. אם נתניהו הולך על מהלך של הפסקת אש הוא טועה בגדול ואם הייתי בקואליציה שלו הייתי דופק על השולחן ומניח את המפתחות. אם אנחנו מדינת חפצת חיים אנחנו צריכים להיות המשוגעים של המזרח התיכון ולהגיב תגובה כואבת שתצרוב בתודעה של אויבנו".

ח"כ אורן חזן, המתמודד לכנסת בראשות מפלגת צומת אמר הערב כי "החתירה הנחושה של רה"מ נתניהו להפסקת אש היא לא פחות מכישלון נחרץ של מי שמחפש לעצמו כיסוי כדי לסדר לעצמו הארכת שהות בארה"ב לנאום באיפא"ק.

"נתניהו רוקד לצלילי החמאס ופעם אחר פעם נכנע לתכתיביו והופך את תושבי מדינת ישראל לבדיחה. המשך "הפסקת האש" הנוכחית היא לא בדיחה. אלא פגיעה חמורה בביטחון המדינה ואזרחיה!".

ח"כ מוטי יוגב אמר כי "הרס בתי מחבלים הוא טוב, אבל ברצועת עזה זה לא מספיק, צריך לפגוע בראשי ארגוני הטרור. הפסקת אש שנחתמת במילה האחרונה של ארגוני הטרור מפרה את ההתחייבות של מדינת ישראל על אזרחיה. ההרתעה תושב רק כשנגבה מראשי הטרור מחיר שהם לא יוכלו לעמוד בו".

יצוין כי הג'יהאד האסלאמי הודיע הערב על רקע ההסלמה והדיווחים על הפסקות אש: "אם התוקפנות תימשך, ההתנגדות לא תהסס לרגע ליטול אחריות. ההתנגדות הפלסטינית היא זו שהתחילה בהצגה, והיא זו שתסיים אותה. עזה תגבר על ישראל, וההתנגדות עוד תמשיך להיות עצם בגרונה של ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר