זה רשמי: רופאי שיניים מעדיפים גלידה על פני ממתקים

ילד הוא רק ילד ומגיע לו ליהנות ממיני מתיקה מדי פעם, אך הפחד שלנו מטיפולי שיניים עתידיים, שוכן שם תדיר ולא נותן לנו מנוח. לכן תשמחו לשמוע שיש פרצה שמתירה לאכול גלידות, עוגיות ושוקולד (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

כל מי שניסה אי פעם לשכנע ילד קטן להקפיד על צחצוח שיניים ולהתמיד בכך לאורך זמן (או שיחד אותו עם ממתקים לעשות זאת, שזהו מהלך אבסורדי, אבל אנחנו לא הורים מושלמים, אחרי הכל), יודע כי מדובר באתגר לא פשוט.

אך הפחד שלנו, כהורים, מטיפולי שיניים עתידיים ואלפי שקלים שנאלץ להוציא עבורם, שוכן שם תדיר ולא נותן לנו מנוח ומצד שני, ילד זה ילד בסך הכל ומגיע לו להנות ממיני מתיקה מפעם לפעם.

לכן תשמחו לשמוע שיש פרצה לאכילת ממתקים שאושרה על ידי רוב רופאי השיניים: שוקולד, עוגיות וגלידות קיבלו סוג של אישור! סוכריות גומי וסוכריות קשות הן מזיקות בהרבה וכדאי להרחיק אותן מהצאצאים שלכם.

למה? גלידה, עוגיות ושוקולדים פשוטים נשטפים מהשיניים בקלות יחסית, אם עם הרוק של הילד, או על ידי שתיית מים. סוכריות גומי, לעומת זאת, נוטות להיצמד לאמייל ולהרוס אותו בזמן תהליך הלעיסה, מה שהופך את שיני הילד לפגיעות יותר בחללים ביניהן.

החומצה המצויה בסוכריות חמוצות משחיתה גם את האמייל. כנ"ל מציצה סוכריות, מאחר והן נשארות בפה זמן ממושך הרבה יותר מאשר ליקוק ממוצע של גלידה, שמצפה את השיניים בסוכר. וגם לאחר שהסוכריה נבלעה, שרידים ממנה נדבקים לחריצים על גבי השיניים הטוחנות והרווחים הרחבים יותר בין שיני הילדים, מה שמוביל ליותר פלאק וריקבון.

לסיכום, לא משנה אילו מיני מגדנות יורשי העצר שלכם לועסים, שטיפה עם מים, צחצוח ושימוש בחוט דנטלי לאחר מכן תמיד מומלצים.

לגבי סלט פירות המושרה בסוכר? אנחנו נחזור אליכם ברגע שנמצא פרצה גם בשבילו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר