המבחן - בשבת

דיווח בעזה: מתווה רגיעה בין ישראל לחמאס

ישראל הסכימה למגוון הקלות לעזתים בתמורה להבטחת חמאס להפסקת שיגורי בלוני התבערה ועצירת הצעדות בגבול. המבחן - בשבת, אז יציינו הפלסטינים את יום האדמה (חדשות)

תוצאות תקיפה ישראלית השבוע בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)

גורמים בעזה מדווחים היום (חמישי) על הסכם בין ישראל לחמאס, לרגיעה למשך שנה. ההסכם הושג בתיווך מצרי ובהסכמת שאר ארגוני הטרור העזתיים.

במסגרת המתווה, הסכימה ישראל על שורת הקלות ובהם הגדלת מספר המשאיות שנכנסות לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום, הגדלת מרחב הדייג, שיפור קווי החשמל ועוד.

בנוסף, בכוונת ישראל להגדיל את כמות המועסקים במתקנים בענפי ייבוא וייצוא ל-40 אלף תושבים, ובכך להקל על הלחץ הכלכלי בעזה - שבא לידי ביטוי בהפגנות הסוערות נגד שלטון הארגון בחודש האחרון.

בתמורה, הבטיחו בחמאס להפסיק את שיגור בלוני התבערה לעבר ישראל, ולעצור את יחידת "התיזוזים הליליים" שהתפרעו מידי ערב ליד גדר המערכת.

על פי דיווחים בעזה, תוקף התחייבות הצדדים הוא לשנה, והערב, צפויה המשלחת המצרית לצאת מעזה ולהביא לידי מערכת הביטחון הישראלית את התשובה הסופית של הפלגים הפלסטינים.

המבחן הגדול יתקיים בשבת. הפלסטינים מציינים את יום האדמה ובינתיים הם משלהבים את הרוחות וקוראים להמונים להגיע לצעדות, חלק מהם יתקיימו על הגבול.

וועדת ההיגוי המארגנת את צעדת השיבה על הגבול פרסמה הודעה בה הם "קוראים לכל העם הפלסטיני להשתתף בעצרות השיבה שייערכו בצורה לא אלימה על מנת להראות לעולם שהעם הפלסטיני פועל בדרכי שלום".

למרות מתווה הרגיעה, צה"ל נערך בכוחות מתוגברים לקראת הצעדה מחר, ולאפשרות של מחאה אלימה המונית על הגדר, בצעד שנועד לאותת לחמאס כי אם לא יקבלו את המתווה וההקלות הישראליות, ינקטו נגדם ביד קשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר