"דמה זועק"

בג"ץ עצר את הרס בית המחבל שרצח את אורי אנסבכר

שופטת בית המשפט העליון ענת ברון הוציאה צו ביניים, לבקשת משפחת המחבל ערפאת, ועצרה ברגע האחרון את עבודות הריסת ביתו שהיו אמורות להתבצע היום (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרוצח - והנרצחת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת / באדיבות המשפחה)

בג"ץ הוציא צו ביניים ארעי לעצירת ההרס שהיה אמור להתחיל היום (שני) לבית המחבל ערפאת ארפאעיה, שרצח את הנערה אורי אנסבכר הי"ד ביער בירושלים.

בעקבות עתירת משפחת המחבל, באמצעות עו"ד לאה צמל, שלא להרוס את הבית, הנחתה שופטת בית המשפט העליון ענת ברון את פיקוד המרכז של צה"ל להגיב לעתירה בתוך 48 שעות, ועד אז להקפיא את ההריסה.

לאחר תשובת צה"ל, ידון בג"ץ בעתירה של משפחת המחבל ערפאת, שכזכור הודה ברצח הנערה, לאחר שהוכח כי ביצע את המעשה הקשה ואף התעללה בה.

כזכור, לפני כחודשיים, בשעות הערב של ה-7 בפברואר, הזדעזעה מדינת ישראל כשאורי הי"ד נמצאה ללא רוח חיים, כשעל גופה סימני אלימות, ביער ליד עין יעל הסמוך לגן החיות התנ"כי.

יום לאחר מכן, בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לחוקרי ימ"ר ירושלים במשטרה, עצרו כוחות הימ"מ ומג"ב, בעזרת כלב משטרה, את המחבל ערפאת ארפאעיה, פלסטיני בן 29 תושב חברון המזוהה עם חמאס, ליד מסגד באל-בירה.

בחקירתו התברר, כי הוא יצא מהעיר חברון לכיוון בית ג'אלא, כשהוא מצויד בסכין וכיפה, אותה רכש שבועיים קודם, פגש את אנסבכר ביער הסמוך לעין יעל, התנפל עליה ודקר אותה באמצעות הסכין.

ההספד קורע הלב של האם השכולה, בהלוויה (באדיבות המצלם)

אנסבכר התנגדה וצעקה, אולם ביער השומם איש לא יכל לשמוע אותה. לאחר מכן גרר ארפאעיה את אנסבכר מרחק של 150 מטרים, דקר אותה שוב, סתם את פיה בצעיף, כפת את ידיה בחגורה והתעלל בה, לקח את הטלפון הנייד שלה, נמלט מן המקום ונסע במונית לשטחי הרשות הפלסטינית.

זמן קצר לאחר הפיגוע הקשה, מיפה צה"ל את ביתו של ערפאת ארפאעיה כתהליך לפני הריסה. למשפחה ניתנה כרגיל האפשרות להגיש השגות נגד ההריסה, ואכן - אף שאלוף פיקוד מרכז הוציא צו להריסת הבית, בג"ץ הקפיא כאמור את הליכי ההריסה עד לקיום דיון בעתירת משפחתו.

בתגובה להחלטה זו, אמר ח"כ מוטי יוגב: "קול דמיה של אור הי"ד זועקים אלינו מן האדמה. הצדק לאור יחכה, עד שבית המשפט העליון יועיל בטובו לדון בעתירות המחבלים. בפיגוע הבא לא עלינו, לא תוכל הדוקטרינה הצדקנית של בית המשפט העליון לומר: 'ידינו לא שפכה את הדם הזה'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר