משחקים ב"חיים"

סגן השר מתערב במאבק 'איחוד' ומד"א?

בראיון שקיים סגן השר ליצמן טען, כי הוא צדק במכתב שכתב לשר התקשורת לבטל ל'איחוד' את מספר החירום. והוסיף: "הם חולמים בצהריים, יש תרופות מיוחדות לאנשים כאלו" (בריאות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
איחוד ומד"א (צילום: דוברות איחוד הצלה, יונתן זינדל - פלאש 90)

ראיון שקיים סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ביום רביעי האחרון, הצליח לעורר שוב את המהומה בין שני ארגוני ההצלה, 'איחוד הצלה' ו'מד"א'. בראיון, טען ליצמן, כי על 'איחוד' לבטל את מספר החירום שלהם - 1221, מנגד ב'איחוד', יצאו כנגד סגן השר, וטענו, כי הם לא התחייבו לבטל את מספר החירום שלהם.

ביום רביעי האחרון התראיין ליצמן ל'מהדורה המרכזית' ברדיו 'קול ברמה', המראיין משה גלסנר שאל את ליצמן מה קורה בין סגן השר - החרדי לבין הארגון החרדי - 'איחוד הצלה', איזה חתול שחור עבר ביניהם?

ליצמן השיב: "המנכ"ל שלי, בהוראה שלי הגיע לסיכום בין שני הצדדים, מד"א צריכים להעביר להם את המידע הרפואי, ובתמורה הם יבטלו את המספר המקוצר 1221".

לטענת השר: "מד"א עשה את חלקו בעסקה, והוא מעביר להם את המידע, אולי לא בשלמות, אבל הוא מעביר להם. לכן כתבתי מכתב לשר התקשורת, שעל פי ההסכם איחוד הצלה מחויבים לבטל את המספר, זה כל הסיפור".

המראיין משה גלסנר ממשיך להקשות על ליצמן; שמתנדבי ה'איחוד' טוענים, כי יש קשר בין זה שחסיד גור חבר בדירקטוריון של מד"א לכך שליצמן נגד הארגון המתחרה 'איחוד הצלה'?

ליצמן ענה: "תגיד להם שאם הם ימשיכו ללכלך את האנשים, הם לא יתקדמו בשום דבר. הם צריכים להפסיק ללכלך, הם לא יודעים מה שהם מדברים, הם חולמים באמצע היום, ויש תרופות מיוחדות לאנשים כאלו. אני לא מוכן לשמוע לכלוך על אף אחד. עכשיו אחרי הבחירות נבדוק את זה אם הם לא ילמדו שצריך לקיים, נפעל בהתאם".

ב'איחוד' החליטו לא לשתוק והמנכ"ל משה טייטלבוים החליט לכתוב מכתב חריף לסגן השר ולענות לו על הטענות שהעלה באותו ראיון, בנוסף, הוא הביע במכתב את העלבון שחשו הוא ו-5000 המתנדבים בארגון על טענות ליצמן ש"הם חולמים בהקיץ ובגין כך הם צריכים ליטול תרופות".

בהמשך המכתב ה'איחוד' הגיבו לדברים: "בחוזר מנכ"ל לא התחייבנו לבטל את המספר, אלא רק לא לפרסם את המספר, ואכן עמדנו בסיכום, למרות שבעקבות כך הפסדנו אלפי שקלים".

"חלק מהסיכום בחוזר מנכ"ל היה שלמד"א ואיחוד הצלה יהיה אפליקציה משותפת שם יזרום מידע לכלל המתנדבים של שני הארגונים, מאז הסיכום עבר זמן רב, והמידע שמועבר הוא חלקי בלבד ולמעלה מ-1000 מתנדבים עדיין לא מחוברים לאפליקציה".

עוד הוא כותב במכתב, כי "הם גילו במקרה את המכתב של סגן השר לשר התקשורת שם הוא דרש לבטל ל'איחוד' את מספר החירום שלהם, לא די שלא עדכנת אותנו במכתבך, אלא עדכנת רק את מי שכלל לא נשוא המכתב - את ארגון מד"א".

"הנזק שנעשה ל'איחוד' הוא גדול, בין היתר משום שהמכתב הועבר לקהילות יהודיות בחו"ל התומכות ב'איחוד', ומהלך כזה פגע מאוד ב'איחוד' בקהילות הללו".

במד"א אומרים: "כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל פועל מד"א בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות ועל פי המדיניות והנהלים הנקבעים על ידו. כך גם בכל הקשור להזנקת כונני תגובה מיידית. בהתאם להנחיית משרד הבריאות, כונני תגובה מיידית מכלל הארגונים מחוייבים לקבל את אישור משרד הבריאות עפ"י הכשרתם המקצועית ולהוריד את האפליקציה היעודיית שמזניקה את הכוננים".

"עמותת איחוד הצלה יכולה לבוא בטענות רק אל עצמה, אם הם היו ממלאים אחר ההוראות של משרד הבריאות, כפי שמתנהלים באחריות למעלה מ 24 ארגוני ההצלה החרדים הפועלים בשיתוף פעולה מלא עם מד"א, הכל היה נראה אחרת".

מלשכת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נמסר בתגובה: "הטענות המועלות אינן נכונות ואין בהן כל בסיס עובדתי. סגן השר ליצמן השקיע רבות ובכל דרך להביא להסדרת הפעילות בין ארגוני ההצלה השונים, בראשם מד״א ואיחוד הצלה, וזאת במטרה לסייע בהצלת חיים".

"כל הצעדים והפעילות בנושא לוותה בידי גורמי המקצוע במשרד הבריאות ועל פי הנוהלים. המכתב לשר התקשורת יצא בשל דרישה משפטית בגין תביעה שהוגשה למשרד הבריאות ועל פי החוק".

"גורמי המקצוע במשרד הבריאות דבקים בעמדתם כי על 2 הצדדים, מדא ואיחוד הצלה לעמוד בהתחייבותם כפי ההסכם שסוכם ביניהם, לפיו אנשי הארגון יחוברו לאפליקציה המיוחדת, ומדא מחויב להעברת המידע בהתאם".

"יודגש, למרות הכפשות רבות מטעם איחוד הצלה, לליצמן אין כל עמדה בין 2 הצדדים והוא מוקיר ומעריך את העבודה המסורה של כל הארגונים באופן שווה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר