ביקור חג

האדמו"ר מגור שאל את הרב מאזוז: איך מקיימים "והגדת לבנך?"

הגאון רבי מאיר מאזוז הגיע לביקור חג אצל האדמו"ר מגור, ששאל את ראש הישיבה כיצד מקיימים את מצוות והגדת לבנך בפסח, כאשר הילדים כבר למדו הכל בתלמוד תורה (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

ראש ישיבת כסא רחמים, הגאון רבי מאיר מאזוז, הגיע אתמול לביקור חג במעונו של האדמו"ר מגור, מלווה באלי ישי. בפגישה נכח גם סגן השר יעקב ליצמן.

ל'כיכר השבת' נודע כי הביקור ארך עשר דקות - זמן רב במונחים של חסידות גור. עם כניסת הרב מאזוז, קם האדמו"ר מלוא קומתו ופתח כיסא לכבוד האורח.

בפתח השיחה, דיברו ביניהם בדברי תורה, כאשר האדמו"ר ציין בפני הרב מאזוז כי קשה לו כיצד מקיימים היום מצוות "והגדת לבנך" בליל הסדר, כאשר הילדים כבר למדו הכל בתלמוד תורה.

הגר"מ מאזוז השיב לאדמו"ר כי למרות הכל, אינו דומה ההסבר מפי המלמד בת"ת, לראיית הדברים בפועל בליל הסדר. השניים המשיכו לשוחח עוד דקות ספורות בהלכות החג.

בחסידות גור מציינים, כי כאשר האדמו"ר מצליח לפתח שיחה תורנית והלכתית עם אורחים המגיעים אליו, הדבר מעיד כי נוצר קשר עמוק, וביקורים מסוג זה צפויים להימשך.

גורם שנכח במקום סיפר ל'כיכר השבת' כי בשלב השני של השיחה, דיברו אודות ההצלחה הגדולה של יהדות התורה, שהגיעה לראשונה להישג של שמונה מנדטים, לאחר תמיכת הרב מאזוז ותנועת 'יחד' במפלגה החרדית.

סגן השר יעקב ליצמן שנכח אף הוא במקום, ציין כי לפני הבחירות פעל לאחדות בין כלל המפלגות החרדיות, וב"ה שהצליח לאחד לפחות בין אגודת ישראל, דגל התורה ויחד.

ראש הישיבה הרב מאזוז אמר בתגובה כי "החוט המשולש לא במהרה יינתק", והאחדות בין הספרדים, החסידים והליטאים יימשך הלאה.

בסיום השיחה, קם האדמו"ר וליווה את הרב מאזוז עד למעלית, דבר שלדברי חסידי גור מלמד על ההערכה הרבה של הרבי לרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר