הירי בבית חב"ד

בישראל מגיבים: "פגיעה בלב העם היהודי"

לאחר הפיגוע הרצחני בבית הכנסת בקליפורניה קרא ראש הממשלה להגביר את המאבק נגד האנטישמיות. הנשיא: עדות כואבת לכך שהאנטישמיות והשנאה ממשיכות לפעפע (בארץ)

(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו אמר הבוקר (ראשון) כי "הרצח המזעזע בבית הכנסת בקליפורניה מצטרף לשורה של ארועים אנטישמיים בעת האחרונה נגד אתרים יהודיים ברחבי העולם. שוב אנו עדים למעשיהם של קיצונים, אשר אינם מייצגים את הרוב השפוי, אני בטוח כי הרשויות בארצות הברית יבואו חשבון עם כל מי שהיה שותף למעשה הנפשע".

"זה המקום לחזק את ידיהם של שלוחי חב"ד בכל רחבי העולם אשר מוסרים נפש כפשוטו ממש למען הנחלת והפצת היהדות בכל מקום על פני הגלובוס. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתה של הגב' לורי גילהרט קיי הי"ד ונתפלל לרפואתם השלמה והמהירה של כלל הפצועים באירוע".

גם במערכת הפוליטית הגיבו. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) לפיגוע הרצחני בבית הכנסת של חב"ד, בעיירה פוואיי, בסאן דייגו שבקליפורניה, ארה"ב, וקרא לפעול נגד האנטישמיות.

"אני מגנה את המתקפה הנפשעת בבית הכנסת בקליפורניה - זו פגיעה בלב העם היהודי. אנו שולחים תנחומים למשפחתה של לורי גילברט קיי ושולחים איחולי החלמה מהירה לפצועים", מסר ראש הממשלה.

נתניהו הוסיף כי "על הקהילה הבינלאומית להגביר את המאבק נגד האנטישמיות". יצוין כי השבוע יכנס נתניהו דיון מיוחד של כל הגורמים העוסקים בנושא, לאור התגברות ההתקפות האנטישמיות ברחבי העולם.

הנשיא ראובן (רובי) ריבלין מסר, "הזדעזענו וכאבנו לשמוע על הירי בבית הכנסת של חב"ד, בעיירה פאווי, בקליפורניה, אתמול. הרצח והפגיעה בקהילה יהודית בחג הפסח, חג החירות שלנו, וערב יום הזיכרון לשואה, הוא עדות כואבת נוספת לכך שהאנטישמיות והשנאה כלפי יהודים ממשיכות לפעפע, בכל מקום".

ריבלין הוסיף כי "אין מדינה ואין חברה שחסינה מאנטישמיות. זהו נגע שרק טיפול ישיר בו - באמצעות חינוך לזיכרון השואה, וחינוך לסובלנות - יוכל לסייע בהתמודדות איתו. עם ישראל לעולם לא ייכנע לאנטישמיות, אנחנו חזקים וגאים במורשתנו ובזהותנו".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין אמר כי "בכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו אבל אנחנו ניאבק באנטישמיות בכל צורותיה ובכל מקום שתרים את ראשה. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

שר התפוצות נפתלי בנט ציין כי "כאשר שוב דם יהודי נשפך באחד הימים הקדושים ביותר שלנו, דווקא במקום של תפילה. גם לנוכח הטרור והשנאה, שוב אנו שומעים דיווחים על אומץ יוצא דופן, שכן רב הקהילה - שנפצע בעצמו - ביקש להגן על המתפללים מפני היורה האכזרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר