אאא

כאשר שף מקצועי מספר לנו על הטעויות הנפוצות ביותר שעושים בשלנים חובבנים, אנחנו רושמים זאת לפנינו. אז כאשר נקרתה בדרכנו ההזדמנות לשמוע מתזונאית על הדברים שהיא לעולם לא תשמור במזווה שלה, קפצנו עליה. להלן ארבעה מאכלים שד"ר מוניקה אוסלנדר מורנו, לעולם לא תאחסן במטבח שלה:

חטיף צ'יפס

שמתם לב פעם איך כמעט בלתי אפשרי פשוט לעצור אחרי קומץ אחד של שבבי צ'יפס? לדברי אוסלנדר מורנו, "שבבי תפוחי אדמה מצופים בשמנים לא בריאים כדי ליצור תחושה של 'נמס בפה'". המוח אינו מפרש את האווריריות כמשביעה ולכן הם ממכרים, למעשה".

בנוסף לכך, הם גם חסרי ערך תזונתי (כמו סיבים או חלבונים). במקום זאת, אוסלנדר מורנו ממליצה להכין צ'יפס בבית על ידי חיתוך תפוחי אדמה אורגניים, ציפויים בשמן אבוקדו, מלח ופפריקה ואפיה בתנור.

צ'יפס צמחי

לא, החלק ה"צמחי" לא הופך אותו לבריא. "גם אם הוא עשוי עם שמן אבוקדו, הוא נוטה להיות יקר באופן שערורייתי או מכיל חומרים משמרים כדי למנוע קלקול", אומרת אוסלנדר מורנו. שוב, היא ממליצה לעשות זאת בעצמכם. הצמחים האהובים עליה שניתן להפוך לצ'יפס הם כרוב, סלק, גזר וקישואים. יאם.

דגני בוקר

כן, זה טעים, וכן, זה מעבר לקל, אבל לדברי אוסלנדר מורנו, דגני בוקר מעובדים מדי ומלאים בשמנים לא בריאים, סוכר, חומרים משמרים ודגנים באיכות זולה. במקום זאת, היא ממליצה על ארוחת בוקר של יוגורט עם שיבולת שועל, דוחן, מוזלי או גרנולה תוצרת בית. יוצא הדופן היחיד? "אני רק שומרת על דייסת שיבולת שועל בארון לשעת הדחק".

שמן

"העובדה שאנשים עדיין מבשלים עם שמן קנולה מטרידה את המוח", אומרת אוסלנדר מורנו. היא מספרת כי בשמנים למיניהם יש יותר מדי אומגה-6 (ביחס לאומגה-3), אשר יכול לתרום לדלקת. עבור סלטים ורטבים, היא ממליצה על שימוש בשמן זית ועל בישול בטמפרטורות גבוהות. היא מעריצה של שמן אבוקדו וגהי (חמאה מזוקקת המכילה פחות מוצקי חלב ביחס לחמאה רגילה).