הבקשה נדחתה

מנכ"ל הכנסת מסרב להחליף כסא לח"כ מיקי חיימוביץ

לאחר בקשתה של חברת הכנסת הכנסת מיקי חיימוביץ, מ'כחול לבן', להחליף את מושב הכסא שלה מעור פרה, מנכ"ל הכנסת מסרב לבקשתה ואומר: "זה לא עניין של כסף" (בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
ח"כ חיימוביץ (צילום: פלאש 90)

אתמול (שני), פנתה ח"כ מיקי חיימוביץ', מקום 7 בסיעת 'כחול לבן', ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בבקשה בלתי שגרתית: להחליף את מושב הכיסא שעתיד לשמש אותה במליאת הכנסת, משום שהוא מרופד בעור שנלקח מפרה. בכנסת החליטו לסרב לבקשתה.

בראיון הבוקר (שלישי), לגל"צ אמר מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ': "החלטנו לסרב לבקשתה של חברת הכנסת מיקי חיימוביץ' להחליף את כיסאה במליאה. גם בכנסת הקודמת היו שתי חברות כנסת אשר הגישו בקשה דומה - יעל כהן פארן ושרן השכל - וכיסאות עור הצבי עדיין נותרו במקומם".

סחרוביץ' המשיך ואמר: ''זה לא עניין שקשור לכסף, גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שקל את בקשתה, אבל החלטנו לסרב לה, בנוסף, הכיסאות במליאת הכנסת מרופדים בעור של צבי ולא בעור של פרה כפי שטענה חיימוביץ'".

כזכור, אתמול חיימוביץ כתבה מכתב למנכ"ל הכנסת: "מבירור שנעשה בלשכתי עולה, כי ריפוד כיסאות חברי הכנסת עשוי מעור פרה. כידוע, רוב העור המשמש בתעשיית מוצרי העור, מופק מחיות שנוצלו בתעשיות אחרות".

''אותם בעלי חיים עוברים סבל רב, ורוב חייהם הם קורבנות של טיפול אלים והזנחה. מטעמים מוסרים ומצפוניים אינני עושה כל שימוש בעור בכל נוהלי חיי", מספרת חיימוביץ'.

לדבריה, "כפי שלא יעלה על דעתי להזמין מכונית שבה המושבים מצופים בעור בעלי חיים, כך גם המחשבה שאת כל שעות הימצאותי במליאת הכנסת אעשה בישיבה על מושב שכזה היא בלתי נסבלת".

"אם תימצא בעיה למימון השינוי, אני מציעה לממן זאת מכספי. בעתיד ייתכן כי מן הראוי באופן עקרוני לבחון החלפה של כל המושבים לכאלו שאינם עשויים מעור בעלי חיים".

חיימוביץ' מסיימת את בקשה וכותבת, כי אם היא תיושם - "תוכל הכנסת להוות דוגמה למניעת ניצול וסבל של בעלי חיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר