תביעת דיבה

ועד העובדים תובע את הנהלת רכבת ישראל במיליון שקל

לאחר חילופי מהומות בלתי פוסקות בין הנהלת רכבת ישראל לוועד עובדי הרכבת, כעת זה מגיע לבית המשפט. הוועד תובע דיבה את ההנהלה במיליון שקל בגין הוצאת לשון הרע (בארץ)

אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

ועד עובדי הרכבת בראשות יו"ר הוועד גילה אדרעי הגישו תביעת דיבה בגין פרסום לשון הרע על סכום של מיליון שקל, נגד הנהלת רכבת ישראל ובראשה המנכ"ל אורי שריר.

ועד עובדי הרכבת, יו"ר הוועד גילה אדרעי, יו"ר ועד דרום ליאב אליהו ויו"ר ועד צפון גיל יצחק, הגישו באמצעות ב"כ עו"ד סיגל פעיל, תביעה בגין פרסום לשון הרע על סך מיליון שקל כנגד רכבת ישראל, המנכ"ל הרכבת בפועל אורי שריר וסמנכ"ל חטיבת נוסעים בועז הירש.

כתב התביעה שהוגש אתמול (שלישי) מתייחס למה שקרה ביום שישי לפני כ-3 שבועות, במסגרתם עצרה הנהלת הרכבת את כל תנועת הרכבות ופירסמה כי ידו של הוועד במעל, והכל לטענת הוועד, במטרה להסיט את הדיון מהכשלים והמחדלים הניהוליים של הנהלת הרכבת.

בכתב התביעה הובאו טענות: כי "הנתבעים מפיצים דברי בלע ופרסומים שקריים בעלי תוכן מסית ופוגעני במכוון וביודעין, כאילו ועד העובדים הוא האחראי לעצירת תנועת הרכבות ביום שישי 12.4.2019 באמתלה שקרית וזדונית שהוביל התחלות של שמונה פקדים, דבר שלא היה ולא נברא, והכל מתוך מטרה ברורה שלא לומר מוצהרת, לגנות את ועד העובדים והעומדים בראשו ולפגוע בתדמיתם ובשמם הטוב בכוונה ממשית לבזות אותם בקרב הציבור הרחב ולהאשימם במסכת שקרים ובדיות".

בהמשך כתב התביעה טוען הוועד: "יודגש כי התובעים לא נתנו שום הנחיה או הוראה לאף עובד "להתחלות" או להשבית פעילות כלשהי, לא ידעו על "התחלות" כלשהי ולא אישרו אותה, באופן מפורש או עקיף! התובעים למדו על ההחלטה של הנהלת הרכבת לעצור את פעילות הרכבת, כביכול בגין מחלת פקדים, אך ורק מפרסומי התקשורת ומיד עם הישמע הדבר, התובעים ביצעו את עבודת הנהלת הרכבת ומצאו בעצמם עובדים שיחליפו את מנהל המשמרת החולה שכביכול בגין מחלתו הופסקה כלל תנועת הרכבות".

במסגרת התביעה מבקשים ראשי הוועד לקבוע: כי הפרסומים מהווים לשון הרע על פי דין. בנוסף, להורות לנתבעים לפרסם התנצלות פומבית על חשבונם ולפרסום תיקון והכחשה בתפוצה בה הפיצו את הפרסומים השקריים וכן במקום ובנוסח שיקבע בית המשפט הנכבד.

לסיום, הם מבקשים, להורות לנתבעים לשלם לתובעים סך של מיליון שקל. ולהורות לנתבעים לשלם לתובעים, ביחד ולחוד, הוצאות שכ"ט עו"ד.

הנהלת רכבת ישראל מוסרת בתגובה להאשמות: "מדובר בתביעת סרק לצרכים תקשורתיים, ותכליתה לשרת את מאבקה של הגב' אדרעי, לנוכח התחקיר המתבצע כעת על אירועי אותו יום, של השופט סטרשנוב".

"צר לנו כי בשבוע בו מחודש המו"מ בוחרת גילה אדרעי להמשיך ולהתכחש לפגיעה החמורה שגרמה לציבור הנוסעים, באמצעות שלל תופעות בלתי חוקיות ואלימות, לרבות עצירת רכבות פראית ואלימה תוך שימוש ברשת החירום, בידי סגן יו"ר הועד, ליאב אליהו, החתום על התביעה".

"ההתנצלות היחידה של הנהלת הרכבת היא כלפי הנוסעים, אשר נפגעו באופן חמור בשבועות האחרונים כתוצאה ממעשי ראשי הועד, אשר הגיעו לשיאם עם הפגיעה בפיקוד הרכבת, לאחר התחלות בלתי חוקית של עובדים. אנו קוראים לגילה אדרעי וסגניה להמשיך ולשמור על השקט התעשייתי, כפי שהורה להם בית הדין לעבודה, ולהגיע לשולחן המו"מ בתום לב."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר