"תפסיקו להילחם בהשם"

הכפיה האנטי-דתית נכשלה: האירוע התורני נערך בהפרדה

למרות הוראתה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, כי אסור לאפשר הפרדה בין גברים לנשים - גם בשיעור תורני, התקיים האירוע בהפרדה ברורה, כאשר הגברים בחרו מעצמם לשבת לבד. צפו (בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
תיעוד האירוע הנפרד (צילום: מתוך 'הרב יגאל כהן' בפייסבוק)

אמש (רביעי) התקיים ב'היכל הטוטו' בחולון, כנס חיזוק מיוחד בראשות הרב יגאל כהן, לעילוי נשמת הנספים בשואה, שעורר סערה לאחר ש'שדולת הנשים' הגישה תלונה משפטית בשל הפרסומים כי האירוע המתוקצב על ידי העירייה מתקיים בהפרדה בין נשים לגברים, וזאת לטענתם בניגוד לחוק.

בעקבות כך שיגרה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר מכתב, בו היא קראה לעירייה לבטל את ההפרדה בכנס.

דרישתה של זילבר, כפי שפורסמה ב'כיכר השבת', עוררה סערה רבה, משום שלראשונה הוראה זו יוצאת גם נגד שיעור תורה, בשונה ממאבקיה בעבר גד הופעות ואירועי תרבות בהפרדה למגזר החרדי.

אך מתברר כי הוראתה של המשנה ליועמ"ש לא שינתה כלום לגבי אופי האירוע התורני, והוא התקיים בהפרדה די ברורה, וזאת ללא שום הוראה מצד המארגנים.

'שמע ישראל' המוני

הציבור, כך נראה, בחר לשבת באולם בנפרד, גברים בצד אחד ונשים מן הצד האחר, ובכך נשמר אופיו של הכנס המיוחד, כראוי.

"הכפיה האנטי-דתית שמובילה דינה זילבר, נגד אירועים שמיועדים לקהל המבקש לערוך אותם תוך הקפדה על גדרי הצניעות, נכשלה פה כישלון חרוץ", אומר היום ל'כיכר השבת' אחד מן הנוכחים.

משתתף אחר מוסיף, ומניף את האצבע בכעס: "אני קורא לכולם: תלמדו ממה שקרה פה. הגיע הזמן שתיפסק במדינת היהודים המלחמה בהשם ובתורתו".

דינה זילבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יצוין, כי בתום שיעורו של הרב יגאל כהן, עלה איש העסקים והפייטן פרדי פלברה כהן לבמה, לקבלת עול מלכות שמים עם משתתפי כנס החיזוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר