תצהיר מפורט

העובדת החרדית: שרה נתניהו הרימה עלי יד

שירה ריבן, התובעת את אשת ראש הממשלה טוענת כי זו מעדיפה להעסיק דווקא מהמגזר החרדי, ומפרטת על הקשיים שעברה והאלימות הפיזית והמילולית שהופנה כלפיה (משפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
שרה נתניהו לצד שירה רבן (צילומים: אוליביה פיטוסי וחברת החדשות)

שירה רבן, העובדת החרדית שהועסקה במשך חודש במעון ראש הממשלה, הגישה היום (ראשון) תצהיר לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, בו היא מגוללת את תנאי העבודה עם אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, עד שלדבריה, "נסה על נפשה", כלשונה.

בפתח דבריה היא מדגישה, "לא קל עבורי לתבוע את הגב' נתניהו או מי ממשרד ראש הממשלה וזאת בשל אמונתי ודתי והמגבלות המוטלות עלי כחלק מהעדה החרדית בירושלים".

היא מוסיפה כי היא "אשה חרדית המתגוררת בשכונה בה חשיפה לכלי התקשורת אסורה, אין בביתי מכשיר טלויזיה, מחשב, רדיו ואני לא שמעתי מעולם על אופן העסקה במעון ראש הממשלה ולא הכרתי את הפרשיות הקשורות לגב' נתניהו, אם היו כאלה".

לטענתה של רבן, "הגב' נתניהו בוחרת למצוא נשים מהמגזר החרדי 'שיעמדו עליה לשרתה' ושיקוליה עימה והכל באמצעות הגב' רבקה פאלוך, הממונה על המגזר החרדי במשרד רוה"מ".

בהמשך היא מפרטת הודעות SMS ששלחה לעובדת נוספת. "אני מרגישה חופשיה אבל לפעמים סוג של מוצפת רגשית, או כמו אחרי טראומה..מה שבטוח שיצאתי משם עם שמחה ואמונה. מדהים לראות אנשים כ"כ גדולים עם חיים כ"כ קטנים. אשכרה השם הכניס אותי לשם לחודש נטו בשביל להעריך את החיים שלי, את בעלי ואפילו את זה שהילדים מלכלכים את הבית ... חיים!".

בהודעות אחרות ששיגרה לאחותה, נכתב בין היתר: "יצאתי מהעבודה קודם, צריכה לחזור ב-4. מיררה את חיי!!". "הרגשתי שאני לא בן אנוש, משמונה וחצי בבוקר רוצה להיכנס לשירותים או לאכול". "עשר שעות בלי הפסקה וגם רק חרפות וגידופים".

באחד המסרונים כתבה לאחותה: "80 פעם סידרתי את המיטות של הבנים. כלום לא מוצא חן בעיניה, זה פשוט מטורף". הודעה נוספת: "מותשת מאמי, רבתי עם כולם שם, והלכתי הביתה גמורה חולה ועל הפנים. 100 שקל לשעה לא שווה את מה שעוברים שם עם החולת נפש הזאת".

רבן מתארת: "הייתי עדה בזמן עבודתי הקצר והאינטנסיבי להתקפות הזעם של גב' נתניהו בהם הייתה מושכת בשערות ראשה תוך שהיא צועקת וממלמלת כשדמעות זולגות מעיניה, נושכת את שפתיה, מלהיטה עצמה בחימה ובכעס, מוחאת כפיים כשידיה רועדות ופניה מאדימות".

בתצהיר היא מתארת כיצד נאלצו להסתתר כדי לאכול משהו, ומוסיפה, "חל עלי איסור מוחלט להכניס שתיה לקומה השנייה ואף לא לשתות מים מהברז בכוס חד פעמית. הייתי מעבירה ימי עבודה שלמים מבלי לשתות אף לא כוס מים אחת".

על תקיפתה היא מספרת כי שרה נתניהו התקרבה אליה בצעקות, "עד אשר הרימה יד בכדי להכות אותי. המומה ונסערת פרצתי בבכי ותוך שאני פוסעת לאחור ומנסה לחמוק מנחת זרועה של הגב' נתניהו, קראתי: 'מה את רוצה ממני, אני מפחדת ממך, תעזבי אותי תניחי לי'".

"הגב' נתניהו נראתה מפחידה עם עיניים אדומות וזולגות דמעות וכשהתקרבה אלי יכלתי להריח את ריח האלכוהול מפיה. וכשהיינו צמודות במרחק אפס, או אז הרימה הגב' נתניהו את שתי ידיה, כנראה, בכדי להלום בי ואני ניצלתי את ההזדמנות התכופפתי, וחמקתי מתחת לידיה המונפות אל החדר שבו מאופסן תיקי האישי ובתוכו בגדיי".

שירה רבן מתארת, "מעולם לא חשתי כה מפוחדת, מאוימת ומושפלת ואיש לא הרביץ לי. יצאתי ממעון ראש הממשלה ולא שבתי עוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר