הפסקת אש - וביקורת

סער: 'המערכה רק נדחתה'; נתניהו: 'אנחנו נערכים להמשך'

החל מהשעה 7 בבוקר הוסרו כל המגבלות על יישובי הדרום והפסקת האש עם החמאס - יצאה לדרך, אך היא גוררת ביקורת חריפה נגד ראש הממשלה מהאופוזיציה ומחברו לסיעה גדעון סער (אקטואליה)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' באייר תשע"ט | 06.05.19
עזה (צילום: עבד רחים חטיב / Flash90)

ביקורת מבית ומהאופוזיציה: ההחלטה על הפסקת אש עם החמאס בעזה, לאחר יומיים של לחימה בהן שוגרו יותר מ-690 רקטות לעבר ישראל, שגבו את חייהם של ארבעה אזרחים והביאו לפציעתם של מאות, במערכת הפוליטית מותחים ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ראש הממשלה עצמו התייחס להפסקת האש ואמר כי "ביומיים האחרונים פגענו בעוצמה רבה בחמאס ובג'יהאד האסלמי. תקפנו למעלה מ-350 מטרות, פגענו במנהיגי ופעילי טרור והרסנו מגדלי טרור".

נתניהו הוסיף ואמר כי "המערכה לא הסתיימה והיא דורשת אורך רוח ושיקול דעת. אנחנו נערכים להמשך. המטרה הייתה ונשארה להבטיח את השקט והביטחון לתושבי הדרום. אני שולח תנחומים למשפחות ואיחולי החלמה לפצועים".

ח"כ גדעון סער (הליכוד) תקף הבוקר (שני) את ראש הממשלה נתניהו על ההחלטה ואמר כי "המערכה לא נמנעה אלא נדחתה".

בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, כתב סער: "הפסקת-האש, בנסיבות בה הושגה, נעדרת הישגים לישראל. טווחי הזמן בין סבבי ההתקפות האלימות על ישראל ואזרחיה הולכים ומתקצרים וארגוני הטרור בעזה מתעצמים ביניהם. המערכה לא נמנעה אלא נדחתה".

כך חיסל צה"ל פעילי טרור ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)

ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר 'האיחוד הלאומי', תקף גם הוא את הפסקת האש וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "ברמה הטקטית המערכה בעזה היתה חייבת להסתיים בשבע מאות מחבלים הרוגים (אחד על כל טיל) ובנזק פיזי אדיר לחמאס - שייקח להם שנים להתאושש ממנו ולהעלות על דעתם לתקוף שוב.

"אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו מיליון וחצי אזרחי הדרום במקלטים כל כמה שבועות. את הפתרון האסטרטגי שלי אתם כבר מכירים".

יו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ תקף גם הוא את נתניהו: "כמעט 700 שיגורים לשטח ישראל, נפגעים ופצועים רבים ו-4 הרוגים - כולם תוצר של אובדן ההרתעה - מסתיימים בכניעה נוספת לסחטנות חמאס וארגוני הטרור".

"כל מה שעשתה הממשלה, פעם נוספת, הוא להניח לפתחנו את המערכה הבאה", הוסיף גנץ. "יש לצפות שאם תתחדש האש התגובה תהיה חמורה ואם יישמר השקט הוא ינוצל לקידום אמיתי של מהלך מדיני שיוביל להשבת גופות חללינו ונעדרינו ולהבטחת שקט ויציבות ארוכי טווח".

גנץ אמר עוד: "אני מחזק את צה"ל, כלל גורמי הביטחון ותושבי הדרום על איתנותם ושולח תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה מלאה לפצועים".

ח"כ משה (בוגי) יעלון (כחול לבן) אמר כי "אכן, ההרתעה (של החמאס והג'יהאד האיסלאמי) שוקמה. הרוצחים מעזה קובעים אם ואיך יחיו אזרחי מדינת ישראל, פועלים כרצונם וגובים דמי חסות.

נתניהו נכנע שוב לסחטנות הטרוריסטים וקונה שקט זמני, רק בעבור הישרדותו הפוליטית. נתניהו מגן רק על נתניהו ומפקיר שוב את ביטחון אזרחי ישראל בידי מרצחים צמאי דם. נתכונן לסבב הבא.

"שולח תנחומים למשפחות ארבעת ההרוגים, איחולי החלמה לפצועים הרבים, מחזק את תושבי הישובים המותקפים, ואת כוחות הביטחון וההצלה שעשו שוב מלאכת קודש בהצלת חיים במסירות ובחירוף נפש".

כך הותקפו עשרות יעדי טרור בעזה (צילום: דובר צה"ל)

ח"כ איציק שמולי, יו"ר סיעת העבודה: "שאפו לנתניהו על הצלת הארוויזיון במחיר המשך הכניעה לטרור ואובדן הביטחון וההרתעה בדרום. ‬

‫"מזוודות הדולרים הבאות לחמאס כבר בדרך. גם הסבב הבא, שגם הפעם חמאס כבעל הבית יחליט מתי יתחיל ואיך יסתיים. רק שילוב של עוצמה צבאית קשה נגד חמאס בצד יוזמה מדינית לבידודו תשנה את המשוואה".

ח"כ עפר שלח (כחול לבן) אמר כי "מי שאין לו מדיניות, ארגון טרור מכתיב לו מתי יורים ומתי לא. ‬מי שמסרב לעשות את הדבר הנכון, המציאות מכתיבה לו כhשלון ובזיון. ‬מי שעושה את כל אלה ומשקר לתושבי הדרום ואזרחי ישראל, קוראים לו בנימין נתניהו‬".

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) אמרה כי היא "מברכת על הפסקת האש ועל כל טיפת דם שנחסכה, אבל בלי חזון מדיני ובלי אסטרטגיה, השעון כבר מתקתק אל הסבב הבא. תנחומי למשפחות שאבדו את יקיריהן, החלמה לפצועים, כה טראגי ומקומם שאין מי שידאג לכך שהם יהיו האחרונים".

הפלסטינים הודיעו לפנות בוקר כי בשעה 04:30 נכנסה לתוקפה הפסקת האש בין ארגוני הטרור לישראל.

בישראל, לא התקבל על כך אישור רשמי אך צה"ל הודיע כי החל מהשעה 07:00 בבוקר הוסרו כלל המגבלות שהוטלו כל יישובי עוטף עזה ובחלק מהיישובים הוחלט לחזור לשגרה ולקיים לימודים.

ממשרד התחבורה נמסר כי כל חסימות הכבישים בדרום הוסרו וקווי הרכבת חוזרים למסלולם הרגיל. קו הרכבת אשקלון-באר שבע יחזור לפעילות בשעה 10:00.

במהלך שני ימי הלחימה זוהו על ידי צה"ל כ-690 שיגורי רקטות ופצמ"רים לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו למעלה מ-240 שיגורים, אך עם זאת עשרות רקטות פגעו במבנים והביאו לפציעתם של עשרות ומותם של ארבעה בני אדם. במקביל, צה"ל תקף כ-350 יעדי טרור ברצועת עזה.

משה אגדי (58) מאשקלון, היה הראשון שנהרג לאחר שנפגע מפגיעת רקטה בליל יום ראשון. בשעות הצהריים אתמול נהרגו שניים נוספים, זאיד אלחמאמדה (41), תושב הכפר סוואיוין שבנגב, לאחר שנפגע מרקטה במפעל באזור התעשייה באשקלון, ומשה פדר (60), שמכוניתו נפגעה מירי נ"ט מעזה בעת שנסע ליד היישוב יד מרדכי. בשעות הערב נהרג ר' פנחס מנחם פשווזמן (21) מפגיעת רקטה באשדוד בזמן שרץ לחפש מחסה.

מבית החולים 'ברזילי' נמסר כי עד הבוקר התקבלו במהלך ימי הלחימה 155 פצועים, מתוכם: 74 במצב קל, 72 חרדה, 3 במצב בינוני, 3 במצב קשה ו-3 נפטרים. נכון לעתה, מאושפזים 17 נפגעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר