חשיפת 'כיכר'

צפו בהכרעת מרן שר התורה: "תורה מגנא ומצלא"

בעיצומה של הלחימה בעזה ביקש ראש ישיבת 'שערי שמועות' בבית חלקיה, הרב אריה שפירא, לקבל את הכרעת מרן הגר"ח קנייבסקי האם להתחיל את הזמן • צפו בהכרעה (חרדים בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

חשיפת 'כיכר השבת': שעות בודדות לאחר ההכרזה על הפסקת אש, בישיבות בדרום הארץ החלו הבוקר (שני) את זמן קיץ. כעת, חושף 'כיכר השבת' את התיעוד מחדרו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, לכאשר הורה כי יש להתחיל את הזמן כרגיל בישיבת "שערי שמועות" בבית חלקיה.

הגאון רבי אריה שפירא, ראש ישיבת "שערי שמועות", הממוקמת ביישוב בית חלקיה הנמצא בטווח הירי בסבב ההסלמה הנוכחי ביקש אמש לקבל את הכרעתו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי האם על הישיבה להתחיל את זמן קיץ בזמן וקיבל את אישורו.

קודם לכן התקשר אביו של ראש הישיבה, הגאון רבי דוד יצחק שפירא, לבקש את הכרעתו של מרן שר התורה באשר לפתיחת הזמן בישיבה של בנו, ישיבת "שערי שמועות". כאשר מרן הגר"ח פסק כי יש להתחיל את הזמן, ובירך: "תורה מגנא ומצלא".

האזעקות שנשמעו בסבב ההסלמה הנוכחי לא פסחו על היישוב בית חלקיה בו שוכנת ישיבת שערי שמועות. ראש הישיבה החליט כי לא יתחילו זמן הקיץ בישיבה קודם שתתקבל הכרעתו של הגר"ח קנייבסקי.

ראש הישיבה רבי אריה שפירא פרט בפני שר התורה את הסכנות בהתחלת הלימודים. לדבריו, היישוב בית חלקיה נמצא תחת אזור נחל שורק שם קיימת הוראה של פיקוד העורף לבטל את הלימודים. ראש הישיבה הוסיף כי הישיבה לומדת במבנים בהם אין ממ"דים, אך ישנם מקלטים סמוכים.

הגר"ח השיב כי בית חלקיה זהו מקום תורה, וכי הישיבה שומרת על היישוב ועל כל אזור הדרום, ובשל כך לא צריך לחשוש.

בעקבות ההוראה, הישיבה פתחה את זמן קיץ כבר אמש בשעה 19:00.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר