הקץ לשמועות: מוצרים להלבנת שיניים באמת מזיקים?

בימינו, זה עניין די פשוט וקל לקבל חיוך לבן ובוהק, הודות למוצרי הלבנת שיניים הנמכרים ללא מרשם, אך מחקר חדש אומר שהם עלולים לפגוע בשכבות העבות של השיניים ולא רק החיצוניות (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

חוקרים מאוניברסיטת סטוקטון בניו ג'רזי אומרים כי מי חמצן שנמצאו במוצרים להלבנת שיניים למיניהם מזיקים לדנטין, השכבה הממוקמת מתחת לאמייל. הם מצאו כי מי חמצן בריכוז דומה לזה שמצוי במוצרי הלבנת שיניים פוגעים בחלבוני קולגן בדנטין.

על פי הפרסום, הממצאים של קבוצת המדענים שונים ממחקר קודם אשר לא התמקד בבדיקה איך מי חמצן מזיקים לחלבון הקולגן שבדנטין. המחקר עדיין לא פורסם והוא יוצג בכנס השנתי של האגודה האמריקנית לביוכימיה וביולוגיה מולקולרית.

אז מה זה אומר עבור הצרכן הממוצע, בהתחשב בכך שמיליוני דולרים הושקעו על ידו במוצרים שונים ומשונים להלבנת שיניים?

כנראה שום דבר, על פי ד"ר ג'ון גרביק, פרופסור לרפואת שיניים שלא היה קשור למחקר. הוא מסביר שהחוקרים כבר יודעים כי מי חמצן מזיקים לדנטין ולאמייל. עם זאת, גרביק אומר שהממצאים לא הוכחו כרלוונטיים מבחינה קלינית. כלומר, מחקרים אלה אינם מציעים מידע המשפיע על חיינו.

"אם זה לא רלוונטי מבחינה קלינית, אז למי אכפת?", הוא שואל. גרביק אומר שזה בטוח להלבין את השיניים עם מוצרים ללא מרשם - כל עוד אתם עוקבים אחר ההוראות. "אחת הבעיות עם מוצרים להלבנה היא כי לאנשים יש ציפיות לא מציאותיות מהם", הוא מסביר. לעתים קרובות הם מקווים לקבל שיניים לבנות כשלג וכאשר זה לא קורה הם רוכשים עוד ערכה ומנסים שוב, הוא אומר.

השורה התחתונה: רוב רופאי השיניים מעדיפים לערוך טיפולים פנים-ארגוניים, אך ערכות ביתיות בטוחות, בתנאי שתעקבו אחר כל ההנחיות ותשתמשו במשחת שיניים פלואורידית כדי לחזק את השיניים, אומר גרביק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר