עם 6 מנדטים: ליברמן עדיין דורש את תיק הביטחון

יו"ר ישראל ביתנו שר החוץ אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר לתוצאות הבחירות ואמר כי התנאי המרכזי לכניסתו לקואליציה הוא קבלת תיק הביטחון, ובירך את נתניהו (בחירות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(יוסי זמיר - פלאש90)

בחירות 2015 • היום שאחרי: אחרי שדרש את תיק הביטחון בתחילת מערכת הבחירות, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שב הבוקר (רביעי), ומצהיר כי אין בכוונתו להיכנס לקואליציה בכל מחיר וכי התנאי העיקרי לכניסתו הוא קבלת תיק הביטחון לידיו, זאת למרות תוצאות הבחירות המעניקות לו 6 מנדטים בלבד.

"הדרישות שלנו הן ברורות, לא הסתרנו אותן והעלינו בכתב, כולל תיק הביטחון. אנחנו לא שואפים להיות באופוזיציה אבל גם הקואליציה היא לא בכל מחיר", אמר ל-ynet.

באשר לתוצאות האמת שבהן ניצח ראש הממשלה בנימין נתניהו ברוב מחוץ והביא לליכוד שלושים מנדטים, בירך ליברמן ואמר כי זהו "הישג בהחלט מרשים, בלתי רגיל. אני חשוב שהעם אמר את דברו, לגבינו אני מרוצה, 205 אלף הצביעו בשבילנו למרות כל הבעיות, למרות כל הלחצים וההשמצות, למרות כל המאמץ לפגוע בנו. אנחנו לא ממהרים לשום מקום, נתארגן, נשוחח. אתמול שוחחתי עם ראש הממשלה, אני מאמין שבימים הקרובים נדבר".

הטענה העיקרית לדרישת ליברמן את תיק הביטחון, היא בעקבות מבצע 'צוק איתן', שלטענת ליברמן לא התנהל באופן ראוי. לתפיסתו ממשלת ישראל הייתה צריכה להורות על כיבוש רצועת עזה ומיטוט שלטון חמאס.

"50 יום של מלחמה וחמאס נשאר בשלטון, ממשיך לייצר טילים. לא יכול להיות מצב כמו שהיה עכשיו בצפון, ששני חיילים נהרגו וישראל לא הגיבה. תראי איך הגיבו הירדנים על שריפת הטייס, כך צריכה להיות תגובה. זאת הגישה היחידה שהיא רלוונטית במזרח התיכון. לכן, אנחנו נדרוש את תיק הביטחון ואנחנו נקבל את תיק הביטחון", אמר במערכת הבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר