ש"ס נגד הבית היהודי:

"משרד הדתות היה בשבי. הוא צריך לחזור כעת אלינו"

"מלחמת התיקים": יו"ר ש"ס אריה דרעי נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והבין שהוא יצטרך להזיע ולהתאמץ בכדי להשיג את משרד הדתות. לאחר הפגישה, בש"ס יצאו להתקפה: "אם מישהו צריך תזכורת, הבית היהודי בגלגול הקודם היו "המפד"ל" והם חברו לטומי לפיד וסגרו את משרד הדתות" (בחירות 2015)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: יו"ר ש"ס אריה דרעי נפגש הצהריים (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הדניים דנו על כניסת ש"ס לקואליציה ודרעי קיבל את המסר כי הוא יכהן בתפקיד שר הפנים, אך על משרד הדתות הוא הבין שהוא יצטרך להילחם עם נתניהו בכדי שיעניק לו את המשרד ולא ל'הבית היהודי'.

במהלך הימים האחרונים בש"ס העבירו את המסר כי הם רוצים את תיק הדתות, לרבנים הראשיים הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף ולהגאון רבי דוד לאו יש השפעה גדולה על ההחלטה של המפלגות החרדיות להלחם על תיק הדתות, הקשר הלא טוב, בלשון המעטה, בין הצדדים הביא למצב בו הרבנים רוצים סגן שר דתות מהמפלגות החרדיות.

אך ב'הבית היהודי' הבהירו כי גם הם ילחמו על תיק הדתות ויבקשו כי המשרד יישאר בידיו של אלי בן דהן, וזה למרות שוועדת הרבנים של המפלגה בקשה מראשיה להילחם על תיק החינוך והתרבות בלי להזכיר את תיק הדתות.

אך בש"ס יוצאים היום במתקפה חזיתית מול 'הבית היהודי': "אם מישהו צריך תזכורת, אז הרי שהבית היהודי בגלגול הקודם שלהם היו "המפד"ל", והם אלו שפעלו יחד עם לפיד האבא, טומי לפיד, וסגרו את משרד הדתות, הם אלו שתמכו בזה. ש"ס באה ובנתה את המשרד הזה מחדש, ש"ס היא האבא החדש של המשרד, המשרד היה בשבי בידי 'הבית היהודי' וכעת הוא צריך לחזור אלינו".

דברים דומים אומר הערב ח"כ יצחק כהן, המיועד ככל הנראה לשמש בתפקיד שר הדתות, בראיון לגלי צה"ל אמר כהן: "הבית היהודי במתכונת הקודמת שלו, יחד עם ממשלת לפיד האב, סגרו את המשרד הזה, ש"ס בנתה אותו מחדש משום שהיא חושבת שזה משרד חשוב לשירות הדת בישראל ולשמירה על הזהות היהודית של מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר