סערה במכללה

סטודנטים ערבים השחיתו מיצג זיכרון במכללה

לאחר שאתמול סטודנטיות ערביות במכללה הירושלמית השחיתו את מיצג יום הזיכרון, הבוקר הגיעו הסטודנטים להציב את המיצג אך נתקלו בהתנגדותו של נשיא המכללה (חדשות)

הנשיא, המיצג והסטודנטיות (צילום: 'אם תרצו')

אתמול (שני) גילו סטודנטיות במכללת דוד-ילין בירושלים כי הסטודנטיות הערביות השחיתו מיצג שהעמידו לזיכרון חיילי צה"ל.

היום (שלישי), היה זה נשיא המכללה בעצמו ניסה למנוע הצבה מחודשת של שלטי הזיכרון.

ערב יום הזיכרון החליטו הסטודנטים במכללת דוד ילין להקים מיצג מרגש לזכר הנופלים במלחמות ישראל, אלא שהמיצג היה לצנינים בעיניי הסטודנטים הערבים במכללה, והם החליטו לכבות את נרות הזיכרון שהודלקו ולגשת ללוח ולמחוק את שמות החיילים.

הבוקר הגיעו פעילי תנועת "אם תרצו" יחד עם סטודנטים ציוניים במכללה והקימו שוב מיצג זיכרון גדול לזכר חיילי צה"ל, כתגובה לפגיעה בשלט הזיכרון הקודם שחולל כזכור, על ידי סטודנטים ערבים.

מי שנעמד מולם וביקש למנוע את הצבת מיצג הזיכרון הוא נשיא המכללה, פרופ' יוסף פרוסט יחד עם ראש מנהל הסטודנטים, ד"ר אזולאי ראובן שאמר בין השאר: "החיילים שלנו יהרגו גם עוד 100 שנה. בצבא שלכם רק ימשיכו להיהרג".

תום ניסני, ראש אגף פעילים בתנועת "אם תרצו" אמר: "עצוב לראות לאן הידרדרה האקדמיה הישראלית. מייצג לזכר חללי צה"ל מעורר בקרב הנהלת המוסד תרעומת עצומה. אוי לאותה הבושה".

תגובת המכללה להשחתת המיצג ליום הזיכרון: "לאחר טקס יום הזיכרון לזכר הנופלים במערכות ישראל אשר התקיים במכללה הובא לידיעתנו כי חולל לוח זיכרון עם שמות נופלים בני משפחה. אנו רואים בחומרה רבה את המעשה ומגנים אותו בכל תוקף. הנהלת המכללה תבדוק הנושא ביסודיות ותפעל עפ״י כללי תקנון המשמעת".

לגבי ההתרחשות הבוקר הגיבו במכללה: "נציגי "אם תרצו" הפעילו פרובוקציה במבואת הכניסה למכללה והחלו לייצר המולה עם העמדת עמדה חדשה של זיכרון תוך הפגנת סיסמאות מרובות. מכללת דוד ילין מכבדת את זכר הנופלים באירוע זיכרון מכובד ובפינת זיכרון ביוזמת אגודת הסטודנטים".

"נשיא המכללה, פרופ' יוסף פרוסט, עשה מאמצים להידבר עם הסטודנטים ולמנוע את סערת הרגשות ואף אמר: "אנו לא עוסקים בפוליטיקה, כולם צריכים לכבד את זכר הנופלים כולל מי שהגיעו היום למכללה על מנת לעשות פרובוקציה". פרופ' פרוסט ציין כי מכללת דוד ילין מכבדת את זכר הנופלים בטקס זיכרון מכובד ובפינת זיכרון ביוזמת אגודת הסטודנטים ובפינות הנצחה נוספות ברחבי המכללה. ויש לכבד את פינות ההנצחה הללו. הוא הוסיף ואמר שאם הסטודנטים מעוניינים לתלות לוח חלופי עליהם לקבל את אישור אגודת הסטודנטים. בשום מקרה אין אישור להקמת עמדות זכרון אלטרנטיביות".

"פרוסט הביע את עמדתו הנחרצת ולפיה מדובר באירוע חמור. הוא אמר כי המכללה לא תאפשר לאיש לחלל את זכר הנופלים וכי הנושא יטופל בכל החומרה והרצינות באמצעים העומדים לרשות המכללה, ולא ברשתות החברתיות ובתקשורת. לאחר דיון והקשבה לכל הצדדים הנוגעים בדבר הוחלט לזמן ועדת משמעת שתטפל בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר