לא מפתיע: נשים טובות מגברים בקריאת מחשבות, ע"פ מחקר

חדשות לבקרים נערכים מחקרים הבוחנים את נושא השוני והדמיון בין גברים לנשים. במסגרתם, התוודענו לממצאים מדהימים, כמו העובדה כי נשים נוהגות טוב יותר מגברים, אך לא במקרה הנוכחי (MEN)

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מחקרים קודמים הוכיחו כי נשים מצליחות יותר בלימודים, אמפתיות יותר, נדיבות יותר ואפילו בעלות ידיים נקיות יותר (נשמע לכם טיפשי ומיותר? טעות. שמירה על היגיינת הידיים מסייעת במניעת מחלות, ולא רק. תנו לה יותר כבוד).

הפעם, מדענים גילו משהו אחר על נשים שלא הפיל אותנו מהכיסא - ואנחנו הכי אובייקטיביים שיש - וכנראה שגם לא יפליא אתכם: נשים טובות יותר בקריאת מחשבות מאשר גברים. וואו. זה בהחלט מתיישב לנו עם העובדה שהן, באופן כללי, משכילות לקרוא את מפת החיים באופן נכון יותר, תודות לרגישות היתר שבה חנן אותן הבורא.

נחזור לענייננו, מחקר מאוניברסיטת קיימברידג' מראה כי גנים של נשים יעילים יותר בקריאת רגשות על ידי התבוננות בעיניו של מישהו.

כיצד הוא נערך? החוקרים בדקו את ציוניהם של קרוב ל-89,000 משתתפים שקיבלו במבחן אמפתיה קוגניטיבי שנערך להם ומצאו כי "אנשים יכולים לפרש במהירות מה אדם אחר חושב או מרגיש, מתוך התבוננות בעיניים שלו בלבד" וכי נשים זכו לציונים טובים יותר במבחן מהממוצע.

המחקר, בשיתוף עם החברה העוסקת בגנטיקה, "23andme", היה מסוגל לזהות וריאנטים (גרסאות אחרות של דבר זהה) של כרומוזום הנשים "3" המסביר ביתר קלות את היכולת המוגברת שלהן "לקרוא את המוח בעיניים".

אז בפעם הבאה שהפעוט שלכם יתקשה להחליט מה הוא רוצה לאכול בארוחת ערב, פשוט השאירו את העבודה לפרטנרית שלכם לחיים. היא בסך הכל תביט לתוך עיניו, תחשוף את האמת ותזהה במה הוא בדיוק מעוניין. (לכם נותר רק להתפלל שהוא יחשוק בפיצה. כך גם אתם תהנו מהחגיגה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר