הסוף לעושק המתמשך?

החרדים דורשים: להשוות את שכר כל הגננות - ולעגנו בחוק

יהדות התורה וש"ס מתכוונות להכניס סעיף ברור להסכם הקואליציוני, לפיו שכרן של הגננות החרדיות יושווה חוקית לאלו שבחינוך הממלכתי, כך שמנהלי גנים לא יוכלו עוד לעשוק את עובדותיהם (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: רבות דווח וסוקר, ב'כיכר השבת', על עושק הגננות החרדיות; השכר הזעום אותו הן מקבלות בכל חודש, ובעיקר הכספים שמקבלים עבורן חלק מרשתות הגנים אך נעלמים בדרך. כעת נראה, כי יתכן והתופעה הכאובה והמקוממת - תיעלם בקרוב.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בניסיון לעגן את שכרן של הגננות ולשפרו, יוזמים בכירי ש"ס ויהדות התורה מהלך שיחייב את משרד החינוך לתקצב את הגננות החרדיות בשכר ראוי, במקביל לכך שהוא יושווה לזה שמקבלות הגננות בחינוך הממלכתי.

תחילה מעט רקע: כבר לאחר בחירות 2015 דרשו המפלגות החרדיות כי משרד החינוך יעביר למוסדות החינוך של הגיל הרך תקציב לגננות החרדיות, כמו שמקבלות גננות בעלות וותק של 15 שנה.

אלא שבעוד ומשרד החינוך מצידו העביר את התקציב במלואו לרשתות הגנים, מרבית הגננות החרדיות לא קיבלו את השכר בגובה המובטח, אלא שכר נמוך בהרבה.

גורם בכיר ב'יהדות התורה' מסכם כך את הבעייתיות שהייתה עד כה סביב משכורות הגננות החרדיות: לדבריו, עבור גננת חרדית מעבירה המדינה סך של יותר מ-8,000 שקלים, אולם בפועל, היא מקבלת מקסימום כ-6,000 ש"ח.

פתיחת המו"מ הקואליציוני עם ש"ס (צילום: כיכר השבת)

כעת דורשים ביהדות התורה ובש"ס כי שכרן של הגננות יהיה שווה לזה של הגננות ברשת הממלכתי, ושייגנז הסיכום הקודם לפיו כאמור כל הגננות מקבלות כביכול על פי וותק של 15 שנה, בעוד חלק ממנהלי הגנים "העלימו" את הכספים הללו בדרך, בטענות שונות.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי במהלך השבוע נפגש בנושא זה ראש עיריית בני ברק ומזכיר מועצת גדולי התורה של דגל התורה אברהם רובינשטיין, עם חברי כנסת מדגל התורה ואגודת ישראל, בהם ח"כ אורי מקלב.

לדברי רובינשטיין, עיריית בני ברק היא זו שתקצבה במיליוני שקלים בשנה את משכורתן של אותן גננות - שהיה אמור להיות על פי וותק של 15 שנה ומעלה - אך כספן לא הגיע.

חברי צות המו"מ של יהדות התורה, בהמתנה לחברים מהליכוד. ארכיון (מתוך 'אוהדי יהדות התורה' בטלגרם)

בפגישה עם הח"כים דרש רובינשטיין כי משרד החינוך יתקצב את שכר הגננות החרדיות, גם אלו שהוותק שלהן עולה על 15 שנה, כמו בזה הממלכתי-דתי.

יצוין, כי מנכ"ל עיריית בני ברק שמוליק ליטוב וח"כ משה ארבל מש"ס פעלו לכך שהדרישות בנושא, במו"מ הקואליציוני המתקיים בימים אלו, יהיו משותפות לש"ס וליהדות התורה, בהסכמים שלהן מול הליכוד, זאת במטרה לעשות סוף לעושק הגננות החרדיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר