שלל תירוצים

הפקחים הופתעו: פלאפל - בשקל אחד בלבד

במהלך מבצע יזום של אנשי רשות המיסים במחוז ירושלים, פשטו על עשרות בתי עסק ושמעו שלל תירוציים מקוריים למה לא הוצאו חשבוניות, ולמה מכרו פלאפל בשקל (!) אחד (בארץ)

אילוסטרציה, דוכן להכנת פלאפל (צילום: Zack Wajsgras/Flash90)

במבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בירושלים, אשר כלל 110 ביקורות, עלה כי בקרב 9% בלבד, מהעסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין.

מקרה אחד בלט במיוחד, כשבעל דוכן פלאפל הקליד בקופה שקל אחד על כל מכירת מנה פלאפל, לאנשי מס הכנסה אמר: "אין לי מה להגיד, עשיתי שטות ואני מצטער, אני מבקש סליחה".

בעל חנות טקסטיל וביגוד שנמצאו אצלו ערימת צ'קים שאין להם תיעוד בספרי העסק אמר לאנשי המכס: "אני צריך למצוא את זה, זה בטוח רשום".

באחד המפעלים באזור תעשיה ירושלמי נמצאו צ'קים בסכום של כ-13,000 שקל, בעל המפעיל הבהיר לאנשי מס הכנסה: "לא הספקתי לרשום והצ'ק השני היה לביטחון בלבד".

חיובי אשראי של 18 אלף שקל לא נרשמו בכלל בקופה במעבדה ירושלמית, להגנתו טען בעל החנות: "כנראה לא נרשם רק בימים האחרונים"

גם באחד מבתי המלון בירושלים נמצאו פלטי מסלקת אשראי לחודש אפריל האחרון, שחלקם לא נרשמו בספרים. תגובת הנהלת מלון לפשר הדבר היתה: "הם בטוח נרשמו כנראה לא כאשראי, אלא כמזומן, אנו נבדוק עם הנהלת החשבונות".

באחת המסגריות נמצאו טפסי 'הזמנות עבודה', עבור עבודות שכבר שולמו בסכום של 15,660 שקל, אך לא הוצאה חשבונית בגין העבודה. בעל המסגרייה טען: "זה כנראה נשכח, איני זוכר כיצד היא שילמה או במזומן או בהעברה בנקאית, אני עכשיו אוציא חשבונית".

מרשות המיסים נמסר: "פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר