פרסום ראשון

הקנאים פנו ליועמ"ש: בטל את המונופול של ועד הישיבות

איחוד הישיבות בארץ ישראל ממשיך במאבק נגד הבלעדיות של ועד הישיבות להעניק דחיית גיוס לבחורי הישיבות, ולקראת חקיקת חוק הגיוס, פנו במכתב לדינה זילבר ומנדלבליט (חרדי)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: איחוד הישיבות בארץ ישראל, גוף המזוהה עם היישוב הישן בירושלים ו"העדה החרדית", פנה היום (שני) אל המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר ואל היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, נגד ועד הישיבות בארץ ישראל.

חוק הגיוס מעורר לא מעט קשיים בהרכבת הקואליציה, אך כעת מתעורר קושי נוסף, דווקא מצידם של אלו שלא משתתפים במשחק הפוליטי - חוגי הקנאים.

במכתב שנשלח על ידי עו"ד רנאטו יאראק, הוא דורש כי בכל מקרה בו יבחרו במסגרת החוק החדש להעניק סמכויות לגופים חיצוניים, יוסדר הדבר בחקיקה שוויונית, על מנת שלא רק וועד הישיבות יהיה זה שמענקי את דחיית השירות.

עד כה, דחו בבית משפט העליון את עתירת איחוד הישיבות בטענה כי נכון לעכשיו, אין חוק, ולכן הם פונים מחדש לפני תיקון חוק הגיוס.

במכתב מאשים בין היתר עורך הדין כי "הועד מפעיל את מרותו כגוף מונופוליסטי המתיימר לפעול כמעין רשות שלטונית, ובד בבד מנצל את כוחו לרעה".

הוא מאשים את המשנה ליועמ"ש כי בשל העובדה שהיא אינה מגיבה, "משרד הביטחון ממשיך לתת לועד דרור לפעול כמעין זרוע שלטונית מטעמו", ומציין את העובדה כי למרות שכל בחור רשאי לפנות למשרד הביטחון, רק וועד הישיבות מופיע בטופס כגוף המייצג את תלמידי הישיבות.

לסיכום הוא כותב כי "פנייתה של מרשתי אל משרד הביטחון נענתה בשלילה ללא כל נימוק, ומתקבל הרושם שהסיבה לכך נעוצה בכוונתו של משרד הביטחון להמשיך ולהותיר את את מלוא הסמכויות בידיו של הועד כאמור, ובכך להדיר גופים אחרים כגון מרשתי".

"לפיכך אנו שבים ומבקשים את התערבותכם בכל הנוגע לפגמים המצויים בהתנהלותו של הוועד, ובכלל זה הסמכויות המשמעותיות ושיקול הדעת הנרחב שהוענקו לו בפועל ללא כל עיגון סטטוטורי".

"בנוסף, וככל שימצא לנכון להעניק סמכויות מסוימות לגופים חיצוניים, נשוב ונבקש שהדבר יוסדר בחקיקה שוויונית, כך שמעבר לועד יוענקו סמכויות דומות גם לגופים נוספים דוגמת מרשתי", חותם עו"ד רנאטו יאראק את מכתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר