5 דברים מפתיעים שמחמירים את האלרגיה שלכם

לסובלים מאלרגיה עונתית, האביב אינו מסתכם רק בכיף. ישנם כמה טריגרים די ברורים, אך כמה הרגלים יומיומיים ורגילים יכולים למעשה להחריף את הסימפטומים הטורדניים. הנה חמישה כאלה (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

טמפרטורות חמות, פרחים טריים ושמש? כן, בבקשה. גירוד, עיטוש ועיניים מימיות? לא, תודה. עבור אלו מאיתנו הסובלים מאלרגיות עונתיות, האביב אינו מסתכם רק בכיף. בעוד כמה טריגרים הם די ברורים (בדיעבד, פיקניק בפארק כנראה לא היה רעיון טוב כל כך), כמה הרגלים יומיומיים יכולים למעשה להחריף את הסימפטומים הטורדניים. הנה, חמישה גורמים ערמומיים שהופכים את האלרגיות שלכם לאפילו יותר גרועות:

סוגים מסוימים של פירות וירקות

הנה משהו מוזר: בתוצרת גלם מסוימת (כמו תפוחים, עגבניות וסלרי) יש חלבון על פני השטח, שהגוף שלכם יכול לבלבל עם אבקה. התופעה נקראת "תסמונת אלרגיה אוראלית" ויכולה להוביל לתסמינים כמו גרון ופה מגרדים. קילוף ובישול מזונות אלה עשויים לעזור, אבל ישנם אנשים שיצטרכו להימנע מצריכתם לחלוטין.

לחץ

במקרה שאתם זקוקים לסיבה נוספת להרגע, מחקר מראה כי לחץ הוא חדשות רעות לסובלים מאלרגיה. מחקר מאוניברסיטת אוהיו עקב אחר 179 אנשים עם קדחת השחת על פני שתי תקופות של 14 יום. הם מצאו כי נבדקים שדיווחו על רמות גבוהות יותר של מתח חוו תופעות אלרגיה שכיחות יותר. חשבו על זה כתירוץ טוב לבטל את כל התוכניות שקבעתם למחר ולהתמכר קצת לטיפול עצמי.

הנר האהוב עליכם

אנחנו יודעים, נר וניל מבושם הוא נפלא. אבל למרות שהוא לא בהכרח משחרר כל אלרגנים, כימיקלים בריח יכולים להוות גירוי לסובלים מאלרגיה. הדבר נכון גם לגבי הבושם האהוב עליכם. אז אולי כדאי לכם לוותר עליהם עד שהעונה מסתיימת.

עדשות מגע

הניחו את עדשות המגע שלכם בצד והרכיבו משקפיים במהלך העונה האלרגית, אומרים מומחים. עדשות עלולות ללכוד בטעות אבקה בעיניים, אשר יכולה להוביל לגירוי. אם אתם לא רוצים לוותר על האופציה היותר אטרקטיבית הזו, בחרו בסוג קשה במקום רך, או נסו את האפשרויות החד פעמיות שיכולות לעזור למנוע הצטברות של אבקה.

עשן סיגריות

גם אם אתם לא מעשנים בעצמכם, כדאי שתשמרו על מרחק בטוח מעישון פסיבי, אשר יכול להגביר את תסמיני האלרגיה, על פי הקולג' האמריקאי לאלרגיה, אסטמה ואימונולוגיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר