חזר מחו"ל

בפתח הישיבה: דוד אוחנה הפתיע את רון קובי

ראש עיריית טבריה רון קובי כינס את ישיבת ועדת תכנון ובניה וחשב כי יהיה לו רוב בשל שהותו של דוד אוחנה בחו"ל, אך בפתח הישיבה הופתע לראות כי אוחנה הקדים וחזר (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
דוד אוחנה ורון קובי (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

חבר מועצת העיר טבריה, דוד אוחנה, מ'דגל התורה' הצליח להפתיע אתמול (שלישי) את ראש עיריית טבריה רון קובי שכינס את ישיבת ועדת תכנון ובנייה כאשר סבר שבשל שהותו של דוד אוחנה בחו"ל, יצליח להעביר בקול הכפול שלו כיו"ר הוועדה שורת החלטות.

תחילה, ניסה דוד אוחנה לדחות את הישיבה, אך רון קובי התעקש לקיים אותה במועד שנקבע, עם תחילת הישיבה הופתע רון קובי לגלות כי דוד אוחנה הופיע בישיבה.

ל'כיכר השבת' נודע כי חבר המועצה דוד אוחנה הקדים את טיסתו ארצה ביומיים במיוחד כדי להופיע בישיבת הועדה, בכך הוא מנע מרון קובי לפסול פרויקט של יזם שביקש היתר לבניין מגורים סמוך לכינרת.

רון קובי טען כי אישור הפרויקט מחייב אישור המכון הגיאולוגי בשל חשש ש"האתר יושב על לוחות קרקע טקטוניים החשודים כפעילים שעלולים לגרום לאסון ברעידת אדמה".

מתוך הדיון בוועדה (צילום: מתוך הפייסבוק של רפאל טרבלסי)

רון קובי אמר כי "חברי האופוזיציה משתפים פעולה, מגנים על יזם ופרוייקט שרק עושה נזק לטבריה, נשכבים עבורו על הגדר עד כדי כך שחבר מועצה מגיע מארה"ב להצבעה? ועל מה? על הכנסת תנאי של מכון גאולוגי לקבלת היתר? לדלג על בטיחות?".

עוד אמר בדבריו: "רבותי, השטח יושב על אתר עתיקות ועל לוחות קרקע טקטוניים החשודים כפעילים שעלולים לגרום לאסון ברעידת אדמה! הפרוייקט הזה רע לעיר טבריה ומסוכן. חברי מועצת העיר חתמו ליזם על תצהירים אסורים ומסוכנים המעמידים את כל הישיבה של אתמול באור מאד מאד רע".

לאור העובדה כי בקשתו של ראש העיר נדחתה בהפתעה, הבטיח ראש העיר: "השבוע יוגש ערר לוועדת ערר מחוזית, חברי מועצת העיר הצביעו על דבר לא חוקי כנגד תקן 413 המחייב אישור המכון הגיאולוגי".

חבר המועצה רפאל טרבלסי מהבית היהודי אמר: "רון קובי - אתה שוב משקר! התנאי שרצית להוסיף הוא על סף דרישה משיחית, הזויה ומסוכנת לטבריה. דרישה לאישור מהמכון הגיאולוגי הייתה מסכנת את כלל הבניה וההתפתחות של העיר, שהרי רוב הבנייה בעיר נמצאת על לוחות טקטוניים החשודים כפעילים, וחלקם אף על לוחות טקטוניים פעילים. (לדברי אנשי המקצוע).

"אם היינו מקבלים את בקשתך, עיריית טבריה הייתה נחשפת לתביעות של עשרות מליוני שקלים שהציבור היה אמור לשלם על חשבון החינוך, הרווחה וכו'... באישורינו זה הקטנו את הסיכוי לתביעה שתפגע קשות בקופת העירייה הריקה ותכאב לכל תושב בכיס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר