רוצים לחיות יותר? לכו להופעה של הזמר האהוב עליכם

ובכן, על פי מחקר מהיכל הספורט הענק בלונדון, "O2" ומדען התנהגותי אשר מרצה באוניברסיטת גולדסמית', השתתפות בקונצרט יכולה לעזור לכם לחיות עוד. לא סתם, אלא בכמעט עשור (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

התיישבתם עם כוס קפה לקרוא את העיתון של הבוקר ואת עיניכם צדה מודעה על הופעה מושקעת של הזמר האהוב עליכם העתידה להתקיים בקרוב. כבר זמן רב שאתם חושקים לפקוד אותה, אך סכומי הכרטיסים גבוהים מאד. הפעם, החלטתם לפרגן לעצמכם, לשלם במיטב כספכם על מקום בשורה הראשונה ופשוט ליהנות.

אתם ממתינים בכיליון עיניים ליום הגדול. הוא מגיע, אתם מתארגנים ויוצאים נרגשים מן הבית, מגיעים למקום האירוע, מתחככים בהמון, צווחים את השירים שאתם מכירים בעל פה בהתלהבות רבה וחוזרים הביתה גדושים באנרגיות, אך המצפון עדיין לא מרפה על כמה מאות השקלים שהוצאתם.

ובכן, על פי מחקר חדש מהיכל הספורט הענק בלונדון, "O2" ומדען התנהגותי אשר מרצה באוניברסיטת גולדסמית', השתתפות בקונצרט יכולה לעזור לכם לחיות עוד. לא סתם, אלא בכמעט עשור, תשע שנים, ליתר דיוק.

המחקר מדד את שיעורי הלב ונתונים פסיכומטריים ב-60 נושאים שנבחנו (אנו יודעים, מדובר בגודל מדגם קטן מאד), ביניהם חוויה של 20 דקות בהופעות, טיול עם כלב ואימון יוגה. מוזיקה חיה הביסה את שני האחרים על ידי העלאת תחושות של רווחה ב-21%, בעוד שיוגה רק העלתה את מצבי הרוח של המשתתפים ב-10% ולקחת את חיית המחמד לטיול רק ב-7%.

מחקרים אחרים הראו קשר בין נוכחות קונצרטית עקבית לרווחה וכי רמות אלו של שיפור במצב הרוח עשויות להגביר את תוחלת החיים.

למרבה הצער, רק האזנה לשירים בזמן ריצה לא תעשה את העבודה, שכן השיפור בבריאות בא מן החוויה המשותפת של מוזיקה חיה בקהל.

אז, 300 שקל לאברהם פריד? אל דאגה, זה טוב לבריאות שלכם. (אבל בבקשה, בבקשה, זכרו להרכיב אטמי אוזניים כדי להגן על האוזניים שלכם, בסדר?)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר