התגייסות מפתיעה

הפגנות נגד הכנסייה: הרב קרא "להתפשר"

בעיר יקטרינבורג שברוסיה התעוררו גלי מחאה אלימים, לאחר שהחלו בבניית כנסייה על שטח פארק ציבורי • הרב זליג אשכנזי, רב המחוז הפדרלי ושליח חב"ד, קרא לשלום (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הרב זליג אשכנזי (צילום: STMEGI)

רב ראשי חב"די במחוז ברוסיה, קרא למפגינים מקומיים אלימים, להתפשר במאבקם נגד בניית כנסייה.

גלי מחאה אלימים התעוררו בימים האחרונים בעיר יקטרינבורג, בירת המחוז הפדרלי אורל (אחד משמונת המחוזות המרכיבים את רוסיה, י"ב), זאת לאחר שעל שטח של פארק ציבורי, החלו בבניית 'כנסיית סנט קתרין'.

לפי האתר המקומי EA News, מאות מפגינים שקראו שלא להקים את הכנסייה במקום זה הביאו לעימותים קשים עם כוחות המשטרה, והרשויות נאלצו לגדר את שטח הבנייה בכדי למנוע ממפגינים להזיק לעבודות במקום.

המחאה עוררה רעש תקשורתי רב ברוסיה, עד שהנשיא פוטין הציע לשוחח עם תושבים ולשמוע מפיהם את דעתם על הבנייה.

מי שהפתיע בהתגייסותו למען הרגעת הרוחות, הוא שליח חב"ד הרב זליג אשכנזי, המכהן כרבו הראשי של מחוז אורל. בהודעה שפרסם נכתב, כי "עימותים, מחלוקות וחוסר נכונות להקשיב ולשמוע זה את זה, פוגעים בנפש ובלב".

עוד כותב הרב, כי "בית הכנסת הקהילתי יקטרינבורג פונה לכל תושבי העיר - המעורבים בסכסוך, צופים בו, לוקחים צד, או פשוט מתבוננים בדאגה במה שקורה. כולנו אוהבים את יקטרינבורג. זוהי העיר בה אנו חיים, ואני מקווה, שילדינו ונכדינו יחיו. לכן אי אפשר להישאר אדישים. בואו נתאחד בכדי להתגבר על הסכסוך, למצוא פשרה, ולהחזיר שלום לעיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר