"באמצע שום מקום"

בגלל שריפה: הורדו מהרכבת ונאלצו להיעזר בטרמפים

בעקבות שריפה בסמוך לפסי הרכבת בתחנת לוד, הורדו אמש כ-150 נוסעים בכפר חב"ד - יישוב קטן ללא אמצעי תחבורה פעילים - ונאלצו להיעזר בטרמפים של תושבי המקום. "הורידו אותנו באמצע שום מקום, באזור ללא אוטובוסים" (בארץ)

חיה כהן | כיכר השבת |
"הורידו אותנו באמצע שום מקום" (צילום: צבי לבנהרץ )

אמש (יום ב'), באזור השעה 9 בערב, הבחינו תושבים מכפר חב"ד לכמות יוצאת דופן של נוסעים הנפלטת מתחנת הרכבת המקומית, על אף שמדובר ביישוב שקט שהתחנה משרתת בעיקר את תושביו.

צבי לבנהרץ, אחד מעובדי חנות "המקום הנכון באופנה" הנמצאת על יד תחנת הרכבת, סיפר לכיכר השבת: "עמדתי בחוץ עם אחד המנהלים ואנחנו שמים לב שיותר מדי אנשים יורדים בתחנה. משהו לא היה נראה לנו". להערכתו, כ-150 נוסעים ירדו בתחנה. כמה דקות אחר כך, פנה אליו אחד מהנוסעים ואמר שהכרוז ברכבת הודיע על שריפה בסמוך לפסי הרכבת בתחנת לוד והורה לכל הנוסעים לרדת.

צילום: Noam Revkin Fenton, Flash90

תחנת הרכבת בכפר חב"ד היא אמצעי התחבורה הציבורית היחיד באזור שפעיל בשעות אלה ולא ניתן למצוא ביישוב אוטובוסים או מוניות, ולמרות זאת, רכבת ישראל לא הציעה חלופה תחבורתית לשינוע האנשים לאזורים נגישים יותר. כדי לצאת מהמקום, הנוסעים נאלצו להזמין מוניות ספיישל מערים סמוכות, כמו ראשון לציון ובית דגן, כדי להגיע לפחות לכביש הראשי ביציאה מכפר חב"ד, בעוד הרכבת שזה עתה הורידה אותם חזרה לתל אביב - שם יש תחבורה ציבורית בשפע.

"הורידו אותנו באמצע שום מקום, באזור ללא אוטובוסים. היינו צריכים להזמין מוניות ספיישל שיוציאו אותנו משם" מתאר בזעם אחד הנוסעים. "הגעתי הביתה באיחור של שעתיים. סיבוב שיכל להיחסך אם היו מחזירים אותנו לתל אביב".

תושבים מכפר חב"ד שעברו במקום וראו את מצוקת הנוסעים, הסיעו אותם ברכביהם מאזור הרכבת ליציאה מהיישוב.

זהו המקרה השני ביממה אחת בו רכבת ישראל מגלה אוזלת יד. מוקדם יותר באותו היום, גילו נוסעים ברכבת פרברית מרחובות לכרמיאל כי הרכבת לא תעצור בכל תחנות הביניים בדרך. הנוסעים הגיבו באלימות ואחזו בדלתות הרכבת כדי למנוע ממנה לנסוע, מה שהוביל לעימות אלים בין נוסעים לאנשי האבטחה של הרכבת.

תגובת רכבת ישראל: "בשל שריפה בקרבת המסילה, ובהוראת גורמי הכיבוי, נסגר לזמן קצר מקטע לוד-תל אביב, וחלק מהנוסעים הורדו בתחנת כפר חב"ד, עד לחידוש התנועה בהוראת כב"ה, כעבור כ-45 דקות.
אנו מתנצלים בפני הנוסעים על אי הנוחות, ומקווים כי הם מבינים שהדבר נעשה אך ורק למען בטיחותם. ברגע שהורו לסגור את הקו כל רכבת שהייתה באזור המוגדר נסעה לתחנה הקרובה ביותר והורידה את הנוסעים, כאמור, למען בטיחותם. מרבית הרכבות בנסיעה שהיו מלוד לאזור המוגדר עצרו בלוד או בתל אביב, אבל הרכבת הספציפית הזו כבר הייתה בקטע והייתה צריכה להוריד את הנוסעים בתחנה הקרובה ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר