המשבר הפוליטי

60 ח"כים: נקים ממשלה עם נתניהו; איווט: זו תהיה ממשלת 'מדינת הלכה', אצביע נגדה

בפגישה עם נתניהו, בעקבות הקשיים במו"מ הקואליציוני, הוחלט להתקדם לכיוון הקמת ממשלה צרה ביותר, בתקווה שליברמן יצטרף בהמשך - אך הוא הודיע שימנע זאת (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו, עם ח"כים חרדים. ארכיון (באדיבות המצלם)

ראשי סיעות הקואליציה נפגשו הערב (חמישי), והחליטו פה אחד כי יש להקים ללא דיחוי ממשלת ימין ש"תפעל לטובת כל אזרחי ישראל".

כמו כן, הם החליטו פה אחד כי המועמד לראשות הממשלה הוא יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, "כפי שהתחייבו לבוחריהם במערכת הבחירות וכפי שהמליצו על כך לנשיא, וכי המלצתם לא תשתנה בעד אף מועמד אחר" - לשון ההודעה, בתום הפגישה.

בנוסף, קראו ראשי הסיעות ליו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן, לעמוד בהתחייבותו לבוחריו ולהצטרף לממשלת הימין ללא דיחוי - ו"לא לתת את ידו להקמת ממשלת שמאל".

את הקריאה הזו מיהר ליברמן לדחות, והודיע כי הוא וסיעתו יצביעו נגד ממשלה צרה זו, ובכך ימנעו את הקמתה.

"מיד לאחר הבחירות", נאמר בהודעתו, "מפלגת 'ישראל ביתנו' המליצה לנשיא ריבלין על בנימין נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה. כל מה שצריך על מנת להקים ממשלת ימין הוא לדרוש מהמפלגות החרדיות להסיר את ההתנגדות לחוק הגיוס כפי שהוסכם עליו בכנסת הקודמת וכפי שחוקק בקריאה ראשונה בתמיכת הליכוד ויתר מרכיבי הקואליציה".

ליברמן בישיבת סיעתו האחרונה (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי. תמונה: Noam Revkin Fenton/Flash90))

לדברי ליברמן, "באותו רגע שהמפלגות החרדיות יסירו את התנגדותן לחוק הנ"ל, בניגוד לסיכומים הקודמים, תקום ממשלה חדשה. ממשלת 60 אינה ממשלת ימין, אלא ממשלה חרדית שבמקום לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית תהפוך אותה למדינת הלכה. לכן, 'ישראל ביתנו' תתנגד בתוקף לממשלת הלכה; ממשלת 60".

פגישה דחופה זו, אותה יזם ראש הממשלה נתניהו, נועדה כזכור במטרה לנסות ולפתור את הקשיים המרובים בהרכבת הממשלה הבאה, ולהימנע בכך מהליכה לבחירות חוזרות.

הרקע למשבר הפוליטי, כאמור, הוא התבצרותו של ליברמן בסירוב המוחלט לכל פשרה ב"חוק הגיוס", כפי שכמובן דורשות המפלגות החרדיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר