"גיוס" או בחירות

הדרמה הפוליטית: אדמו"רי ה'מועצת' יתכנסו לדיון חירום

כמה מהאדמו"רים החברים ב'מועצת' החסידית יתכנסו היום לישיבה חריגה, על פי בקשתו של הרבי מוויז'ניץ, כדי לדון במשבר הגיוס • ברקע - טענתם כי נמסר להם מידע שגוי בענין רגיש זה (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א באייר תשע"ט | 26.05.19
כמה מבכירי האדמו"רים ב'מועצת' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

האם משבר "חוק הגיוס" יוביל לבחירות חדשות? בשעות אחר הצהרים (ראשון) צפויים להתכנס חלק מחברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לדון במסמך שיונח על שולחנם בענין זה, ולהחלטתם בסיום הדיון צפויה להיות השפעה מכרעת על המערכת הפוליטית.

ל'כיכר השבת' נודע, כי כינוס האדמו"רים - שיחל בשעה 17:30 במעונו של האדמו"ר מביאלא, זקן חברי ה'מועצת' החסידית - ייערך לאור דרישתו של האדמו"ר מויז'ניץ.

הרקע ליוזמת הכינוס, כך נודע עוד ל'כיכר', הוא כעס שניכר לאחרונה בקרב חלק מאדמו"רי ה'מועצת', בשל אינפורמציה חלקית בלבד שלטענתם הובאה בפניהם בסוגיית הגיוס. כך לדוגמה אדמו"רים שביקשו לדעת מה הוא מסמך הגיוס המדובר, שמעו כי הוא לא כולל יעדים ומכסות; מה שהתברר למפרע כלא נכון.

בדיון המדובר, צפויה לעלות על שולחנם של האדמו"רים, בין היתר, הצעתו של בכיר ש"ס אריאל אטיאס לתמוך בחוק הקיים, בו ישנם "יעדי גיוס", אך בתנאי שקודם לאישור החוק בכנסת, הממשלה היא שתאשר את יעדי הגיוס - על פי מדד בו יוכלו החרדים לעמוד - זאת כפי כפי שהציע הליכוד.

בכירים ב'אגודת ישראל' אומרים ל'כיכר השבת' כי מירב הסיכויים שהצעה זו תיפסל על ידי האדמו"רים.

האדמו"ר מביאלא מגיע לישיבת 'מועצת' (צילום ארכיון: שלומי כהן, כיכר השבת)

יצוין, כי מהכינוס צפויים להיעדר מי שמוביל את הקו הנוקשה בענין הגיוס, האדמו"ר מגור, השוהה למנוחה במושב בית חלקיה, וכן האדמו"ר מסדיגורא השוהה בחו"ל.

במקביל, בישיבת שרי הליכוד עם ראש הממשלה ויו"ר התנועה נתניהו, הוחלט כי ח"כ מיקי זוהר יניח היום את הצעת החוק לפיזור הכנסת, כאשר מחר היא תעלה להצבעה בקריאה טרומית, בשלישי תעלה להצבעה בקריאה ראשונה וברביעי בקריאה שנייה ושלישית.

כמו כן, נתניהו הנחה את מזכירות הליכוד להתכנס ביום שלישי בירושלים כדי להיערך לבחירות.

דבריו של נתניהו, היום ( (צילום: רועי אברהם, לע"מ))

ומן הצד השני: יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, מי שבגינו החלה כל המהומה הפוליטית, רק הולך ומקצין את התבטאויותיו נגד החרדים וההתנהלות בסוגיית "חוק הגיוס", תוך שהוא מצהיר כי הוא וארבע חבריו ירימו ידם נגד הקמתה של ממשלה בת 60 ח"כים בלבד - במידה ונתניהו יבחר ללכת בדרך זו.

בפוסט שפרסם בפייסבוק, כתב ליברמן: "אל תחפשו מתחת לפנס. נושא גיוס בני הישיבות היה אחד הסעיפים המרכזיים בסדר היום שלנו במהלך הבחירות".

"אנחנו בעד ממשלה לאומית! אנחנו נגד ממשלה חרדית! ולא צריך לחפש מניע נסתר. אני פונה לחבריי בליכוד, תפסיקו לשקר לעם ישראל ולומר שאנחנו מחפשת סיבות לא להיכנס לממשלה. תתחייבו להעביר את חוק הגיוס בקריאה השניה והשלישית בנוסח המקורי, ותראו איך הכל מסתדר. נסו אותנו", הכריז יו"ר ישראל ביתנו.

בתגובה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת שרי הליכוד: "ליברמן מחפש את כל התירוצים כדי להפיל אותי. הציבור לא יסלח לו על כך שהוא לוקח אותו פעמיים בשנה לבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר