צפו במתקפה החריפה

ח"כ אורי מקלב על איווט ליברמן, בראיון ל'כיכר': "עפר לפיו"

"השקרים של ליברמן, שאנחנו לא משלמים מסים ושיש אצלנו 120 אחוזי הצבעה, לא היו קיימים בעת הבחירות בי-ם", מטיח ח"כ מקלב במרירות, כלפי מחולל המשבר הפוליטי, ומשמיע אמירה קשה (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראיון המלא עם ח"כ מקלב (צילום: כיכר השבת)

בשעות אלו, ברגעים הקריטיים של ההחלטה אם חוזרים למערכת בחירות נוספת או מקימים ממשלה, תוקף ח"כ אורי מקלב את מי שחולל את המשבר, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, בשל התעקשותו לדחות את הפשרה ב"חוק הגיוס".

בעקבות דבריו של איווט נגד האדמו"ר מגור, וההסתה הגוברת מצדו נגד הציבור החרדי, אף אומר עליו הח"כ מיהדות התורה את צמד המלים החריף 'עפר לפיו'.

הראיון המלא

ח"כ אורי מקלב, האם אנחנו הולכים לבחירות?

"מה שכרגע נמצא על הפרק זה רק הבחירות. אין רעיונות אחרים, אין פתרונות אחרים. בכנסת הזו הדברים משתנים מאוד מאוד מהר. היא מאוד גמישה ונזילה. עד שלא עוברת הצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה שניה ושלישית, הכל עוד יכול להיות. יש ניסיונות כאלה ואחרים, גם הידברויות וגם חלופות, אך אני לא רואה שאחת מהן יכולה להתממש".

"עיקר הבעיה מגיעה מהכיוון של ליברמן, כשהוא אומר 'בלי שינוי של פסיק או נקודה' מהחוק המקורי, כולם מבינים מה הכוונה ולאן זה מוביל. כשהולכים למשא ומתן, אף פעם העמדות הן לא חד משמעיות וקיצוניות. תמיד אתה נותן חבל של גמישות. אבל מאחרי הבחירות, הדברים והעמדות היו מאוד חדים, ולאט לאט גם לציבור התגלה שמה שעומד מאחורי זה זה לא 'חוק הגיוס'. יש לזה גם הוכחות".

"מערכת השקרים הגדולה (של ליברמן. י.כ), שנעשית על גב הציבור החרדי - שהם לא משלמים מסים ושיש להם 120 אחוזי הצבעה - לא היתה קיימת כשזה נגע לבחירות לראשות עיריית ירושלים, אבל אחרי זה אנחנו מושמצים על אחוזי הצבעה גבוהים. הוא לא היה מעז להגיד את זה על הציבור הערבי, עם כל הכוח והאומץ שיש לו".

אתם תסכימו לעוד פשרות ב"חוק הגיוס"?

"אנחנו לא נמצאים בפוזיציה של פשרות. ישנה הצעת חוק שדיברנו עליה מראש. זה שמנסים להציג כאילו שהסכמנו לחוק בהצעה הראשונה, ועובדה שהצבענו בעד או התחבאנו - איזה מילים אלו? מישהו יודע מהי הצעת חוק ממשלתית? אין אפשרות לשנות כלום בהצעת חוק ראשונה; ההצעה מגיעה 'בילד אין'. ולכן, להגיד שהסכמנו, זה מזויף מתוכו".

ליברמן אומר שהבעיה היא ליצמן. הוא מעוות את המציאות?

"מעבר להכפשה של הציבור החרדי כקולקטיב, הוא לא בוחל להשמיץ גם יחידים, חסידויות שונות ואדמו"רים. חס וחלילה. באמת עפר לפיו. אם אני הייתי מדבר על האוכלוסיה הרוסית, מה היה קורה בתקשורת? עוד לפני שהייתי משמיץ, כבר היה עלי עליהום. אך מה לעשות.. זו הפוליטיקה והתקשורת - חוץ מהתקשורת החרדית, שהיא מגבה אותנו".

אולי מה שליברמן מרשה לעצמו להסית כנגד החרדים, זה בגלל ששתקנו לו ערב הבחירות?

"אני לא יודע מהי הסיבה. הוא לא צריך סיבות, והוא עשה את זה גם לפני הבחירות. העובדה היא, שהוא לא בחל בזה במשך תקופות ארוכות. היו פעמים שהוא הסביר את עצמו כי הוא עושה את זה בגלל מערכת הבחירות: 'אני לא מתכוון להילחם בחרדים, זה רק בגלל קהל הבוחרים שלי'".

"ליברמן כבר הפיל את הממשלה הקודמת, והתירוץ שלו היה בגלל הנושא הביטחוני. ללא קשר לנושא הגיוס, הבן אדם שרוצה להיכנס עכשיו לקואליציה צריך להסביר את עצמו מה השתנה מבחינה ביטחונית. פתאום יש לו את הנושא של הגיוס. אנחנו גם יודעים על פגישות פוליטיות שנועדו חד משמעית לפגוע בנתניהו. הוא לא מעוניין לכהן כשר הביטחון תחת שלטונו של נתניהו, אך תחת ממשלת הימין אין לו הרבה ברירה. הוא יעשה את הכל - ממשלת אחדות או כל דבר אחר - העיקר שנתניהו לא ימשיך לכהן בראשות הממשלה".

במידה ותוקם הממשלה - האם צריך לסלוח לליברמן על אמירותיו נגד הציבור החרדי? מה הוא שונה מיאיר לפיד?

"מערכת הסליחות בפוליטיקה היא מערכת אחרת לגמרי. אתה מכיר את המפלגה ואתה מכיר את העמדות שלה. אנחנו מתנהלים איתו ביחד למה שצריך. לא היו שיתופי פעולה בשלוש השנים האחרונות עם ליברמן. ליברמן סיכן את הקואליציה. אחדות לא היתה איתו אף פעם, אלא רק לצרכים פוליטיים. יאיר לפיד וליברמן הם אותו דבר; כל אחד מרים ראש בפעם אחרת, בהזדמנות שיש לו. הם רבים על ציבור לא קטן, שלא אוהב את הציבור החרדי, כי הוא חושש מ'מדינת הלכה'".

"חלק מהסיבות של לפיד וליברמן, הן כמובן אלקטורליות, אך חלק לא מבוטל כן מגיע מהמהות והאישיות שלהם. יש גם מי שמגיע לרבנים ולאדמו"רים, כאומר לכולם 'תראו, כשר אני', אך אחר כך הולך ועושה את הדברים הכי גרועים, בכל קנה מידה, וללא שום סיבה. ולא תמיד יש לו את החשבון האלקטורלי, לפעמים אלו שיקולים פוליטיים, שהוא רוצה להגיע ולבחוש בהתרחשויות פוליטיות".

"האם זה לא ייסלח? בפוליטיקה יש חשבונות אחרים", מסיים מקלב את דבריו, בראיון ל'כיכר השבת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר