5 דרכים לעזור לילד להתגבר על ביישנות

ביישנות במהלך הילדות נפוצה מאוד. החדשות הטובות הן שיש הרבה דברים שהורים יכולים לעשות כדי לעודד ילדים קטנים לצאת מהקונכיה שלהם. הנה, 5 דרכים כאלו (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

הילד שלך לא מפסיק לפטפט בבית אבל נאלם דום בסיטואציות חברתיות? או שאולי הוא תמיד מתבייש (ונצמד אליכם באובססיביות? לדברי ד"ר ברנרדו ג'. קארדוצ'י, פרופסור לפסיכולוגיה ומנהל המכון לחקר הביישנות באוניברסיטת דרום מזרח אינדיאנה, ביישנות במהלך הילדות נפוצה מאוד. החדשות הטובות הן שיש הרבה דברים שהורים יכולים לעשות כדי לעודד ילדים קטנים לצאת מהקונכיה שלהם. הנה, 5 דרכים לעזור לילד שלכם להיות יותר נינוח וחדור בטחון:

אל תתערבו

אם אתם רואים את הילד שלכם מתקשה להתיידד עם ילדים אחרים במגרש המשחקים, אל תתפתו להיכנס פנימה ולתת לו דחיפה עדינה לעבר הקבוצה שמפטפטת ליד הנדנדות. ד"ר קארדוצ'י מזהיר שאם תתערבו, הילד שלכם לא ילמד "סובלנות של תסכול" (כלומר, איך להתמודד עם המצב המסוים שהוא נמצא בו) - מיומנות חשובה שהוא יזדקק לה בחיים, מעבר לבית הספר.

אבל הישארו בקרבת מקום (לזמן קצר)

נניח שאתם מסיעים את הילד שלכם למסיבת יום הולדת, "הקפידו להישאר שם עד שהוא ירגיש בנוח עם המצב", מייעץ ד"ר קארדוצ'י. הרעיון הוא לתת לו הזדמנות "להיכנס לעניינים" ולהתרגל לרעש ולסביבה חדשה. הישארו באיזור עד שהוא מרגיש בנוח עם הקבוצה, אבל אז, לכו משם. "אל תישארו כל הזמן - עדכנו אותו שאתם חוזרים ושאתם בטוחים שהוא יהיה בסדר".

הכינו אותו למצבים חדשים

אפרופו מסיבת יום הולדת, ביקור בבית של מישהו בפעם הראשונה יכול להיות מורט עצבים. עזרו לילד שלכם על ידי הכנתו לקראת העומד לקרות. נסו משהו כמו: "אנחנו הולכים למסיבת יום ההולדת של ישראל בשבוע הבא. זוכר שהיית כבר במסיבות יום הולדת, כמו בבית של דוד אברהם? במסיבות יום הולדת, אנחנו משחקים בצעצועים ואוכלים עוגה. אנחנו הולכים לעשות את אותו הדבר, רק בבית של ישראל".

אל תזלזלו בדוגמא אישית

"לעולם אל תבקשו מהילד שלכם לעשות משהו שלא תהיו מוכנים לעשות בעצמכם", אומר ד"ר קארדוצ'י. היו חמים וידידותיים עם אנשים שאתם פוגשים (ילדים לומדים על ידי חיקוי התנהגויות), אבל אם אתם לא מרגישים בנוח להתרועע עם חבורה של אנשים זרים, אז אתם לא יכולים לצפות שהילד שלכם יעשה את אותו הדבר (גם אם הזרים האלה הם חבריו לכיתה החדשה).

אל תכפו

אתם יודעים מה? יתכן שהילד שלכם לא יהיה האדם הכי אמיץ בעולם וזה בסדר. אחרי הכל, ביישנות היא תכונה יהודית. רק תדאגו שגם הוא יודע את זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר