הנאום הראשון

שר המשפטים: "הרשות השופטת היא הכי פחות דמוקרטית"

ח"כ אמיר אוחנה, שר המשפטים הנכנס, תוקף את מערכת המשפט וטוען כי היא הכי פחות דמוקרטית. לדבריו: "והתיקון לא יבוא אם נכנע לזעקות השבר על 'קץ הדמוקרטיה'" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר אמיר אוחנה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ח"כ אמיר אוחנה, שר המשפטים הנכנס, נאם היום (שני) לראשונה בתפקידו ותקף את מערכת המשפט וטוען כי היא הכי פחות דמוקרטית. לדבריו: "והתיקון לא יבוא אם נכנע לזעקות השבר על 'קץ הדמוקרטיה'".

בנאום בטקס ההסמכה של לשכת עורכי הדין אמר: "מי שרוצה בטובתה של מערכת המשפט – חייב להיות מוכן לבקר אותה; תהיינה מחלוקות. ננהל אותן בדרך ארץ, אך את הדרוש תיקון - נתקן".

לדבריו: "מי שרוצה מערכת משפט נקיה משיקולים זרים, מי שרוצה מערכת משפט חזקה וצודקת, מי שרוצה בטובתה של מערכת המשפט - חייב להיות מוכן לבקר אותה.

"ולבקר פירושו גם לתקן, לשנות. אין שינוי היכן שיש מחסום בפני כל ביקורת, והתיקון לא יבוא אם נכנע לזעקות השבר השחוקות על "קץ הדמוקרטיה", ו"מיטוט שלטון החוק", על כל תזוזה מהמצב הקיים".

השר אוחנה הוסיף: "האם ניתן לטעון ברצינות כי אין מקום לשינויים במערכת? האם לא היינו רוצים לראות במערכת המשפט יותר פלוראליזם, לשמוע מגוון רחב יותר של דעות? האם בעולם משפטי המתאפיין ב"ירידת הפורמליזם ועליית הערכים" כפי שתיאר המלומד פרופ' מאוטנר, אין חשיבות קריטית לריבוי דעות?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר